Jumaat, Jun 07, 2013


Kalau sebelum ini, orang yang paling kuat menyalak macam Anjing terhadap keputusan Pilihan Raya Umum yang lalu ialah Si Ketua Penipu tu sendiri.

Dia bukan setakat menyalak sorang - sorang. Malah dia siap HASUT rakyat untuk turut serta mempersoalkan keputusan tersebut. Orang lain dah diam dah.

Sekarang, cabaran sudah menjelma agar mereka yang terlibat BOIKOT upacara angkat sumpah sebagai Ahli Parlimen. Dan yang mencabar pun bukan orang lain.

Sebaliknya, cabaran itu datang dari Anjing - Anjing Peliharaan Si Ketua Penipu tu sendiri. Kalau datang dari UMNO atau BN, kita boleh terima akal jika ianya ditolak.

Tapi, disebabkan cabaran itu dibuat oleh Pencacai Pakatan, maka ialah memang WAJIB disahut oleh pemimpin Pakatan Haramjadah tu. Nak pulak Si Ketua Penipu tu sendiri. 

Sekarang kita tengok, alasan apa yang akan dikeluarkan oleh Si Ketua Penipu dan konco- konco dia mengenai cabaran tersebut. Kita tengok macam mana dia nak jawab. Kalau setakat pandai bercakap dan menghasut je, baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je!!!
Gabungan NGO yang percaya terdapat penipuan dan ketidakaturan besar-besaran dalam pilihan raya umum 5 Mei lalu menggesa wakil Pakatan Rakyat memulaukan majlis angkat sumpah di Parlimen yang dijadual pada akhir Jun ini.

Jurucakap kumpulan itu Haris Ibrahim berkata, mereka akan memulakan kempen dan menyerahkan memorandum kepada pemimpin politik berkaitan supaya mengambil langkah itu pada minggu ini juga.

Bercakap dalam sidang media di Kuala Lumpur hari ini, Haris berkata, keraguan terhadap profesionalisme, ketelusan dan kebebasan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) serta petisyen yang sedang berjalan membuatkan timbul syak berhubung keputusan pilihan raya.

Haris berkata, pemulauan acara pada 24 Jun itu juga akan menguatkan bantahan Pakatan yang selama ini disalurkan melalui siri perhimpunan di seluruh negara,

Katanya lagi, tidak timbul isu berhubung kerugian kerana tidak mempunyai suara dalam Parlimen jika tindakan itu diambil.

"Lima puluh satu peratus pengundi sudah pun ditipu dalam proses untuk menentukan siapa yang akan mentadbir Putrajaya dalam sistem sedia ada," tambahnya.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping