Jumaat, Jun 07, 2013


Ini satu persoalan yang sebenarnya tak perlu dibangkitkan oleh puak - puak DAPigs tu. Diorang tak de hak pun nak mempertikaikan perkara ini.

Siapa bagi diorang kebenaran untuk membangkitkan isu mengenai status pendidikan seseorang calon atau pun wakil rakyat dari kalangan Pakatan Haramjadah tu?

Siapa yang lantik diorang jadi 'Pemantau' kepada parti - parti lain? Hakikatnya, DAPigs tak de hak untuk mempersoalkan status pendidikan orang.

Ini respon yang dapat SH berikan berikutan dakwaan Ketua DAPsy Babi Kuantan mengenai status pendidikan wakil rakyat PKR bagi kawasan DUN Teruntum.

DAPsy Babi tu dengan lantang mempertikaikan pasal status pendidikan yang didakwa oleh YB Teruntum sewaktu kempen Pilihan Raya diadakan sebelum ini.

Kata Si DAPsy Babi tu, YB Teruntum dari PKR tu TAK PERNAH belajar atau pun mendapat sebarang pendidikan di Hong Kong. Dia menuduh wakil rakyat PKR tu menipu rakyat.
"DAP Kuantan adalah pemantau (Inspektor kepada Pakatan Rakyat).. dan apabila kami jumpa kesalahan kami pasti akan kemukakan supaya dapat menggelakkan pihak terbabit terus korup dan busuk mcm BN. 

Pakatan mengamalkan pendekatan yang bersih, jujur, integriti, telus dan accountability... maka semua kesalahan sebegini sepatutnya tidak berlaku kepada wakil rakyat Pakatan", katanya. 

"Jelas Sim menipu rakyat dengan mengatakan pula dia ada Diploma yang diperolehi dari Hong Kong.. padahal dia tidak pernah belajar di sana pun", kata Cheah lagi. 
Baru sekarang DAPsy Babi tu nak bangkitkan isu ni? Bila orang tu dah jadi wakil rakyat baru dia nak tanya? Kenapa dia tak tanya sebelum ni lagi?

Kenapa selepas penamaan calon atau pun masa YB Teruntum tu keluarkan profil dia, DAPsy Babi tu tak nak soal mengenai status pendidikan ni?

Sebelum ini, dalam Pilihan Raya Kecil DUN Kerdau, isu yang sama pernah dibangkitkan oleh Pakatan Haramjadah tu berkaitan dengan status pendidikan YB Kerdau sekarang.

Diorang tuntut agar YB Kerdau, Syed Ibrahim membuktikan yang beliau mempunyai ijazah dari Universiti Al-Azhar. Tapi bezanya, perkara itu dibangkitkan masa kempen.

Ini tidak. Dah habis kempen baru Si DAPsy Babi tu nak pertikai apa kejadahnya. Bukannya Si DAPsy Babi tu boleh buat apa pun. Setakat jadi 'Anjing Menyalak Bukit' boleh la.

Sudah la!!! Yang sebenarnya orang dah tau agenda Si DAPsy Babi tu. Dia dengki sebab Wakil Rakyat PKR tu menang dalam PRU yang lalu. Sedangkan dia pulak yang dipinggirkan.

Kalau nak bercerita bab status pendidikan ni dikalangan Pakatan Haramjadah ni, dah tentu - tentu diorang semua 'FAIL'!!! Tu pasal la tak de orang pernah bangkitkan isu ni. 

Kalau ada yang bangkitkan isu tu, dah tentu - tentu la Si Mahfuz Bean tu yang mula - mula akan terkedu bila nak menjawab. Maklum la. Dia setakat LULUS SRP je!!! Cuba suruh Si Mahfuz tu buktikan status pendidikan dia. Dah tentu - tentu terkencing dibuatnya!!!
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. Orang orang Cina ni...bukan ramai pun yang Pandai-pandai....Kalau takde Kolej/Universiti Swasta...tak kemana sangat pun depa boleh pi.....
    Syarat kemasukan ke Kolej Swasta banyak yang rendah syaratnya....dan Depa banyak Duit...Mampu..

    Melayu kena ingat....belajar tinggi mana-pun...bukan mudah nak dapat kerja kat Company Cina....Nasib baiklah Kerajaan masih di bawah BN/UMNO...boleh serap masuk kerja dengan kerajaan.....

    BalasPadam
  2. Buat satu tambahan wajib..lulus apa pun mesti fasih BERBAHASA MELAYU..AMACAM...jgn terkial kial pelat cina bukit...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping