Rabu, Jun 19, 2013


Sebagai permulaan, SH ingin mengingatkan Si Husam Kambing tu agar berwaspada dengan apa yang dia ucapkan kerana ianya bakal mengundang padah yang buruk.

Si Husam perlu imbas kembali sejarah yang telah pun menimpa PAS dalam peristiwa Memali dimana penyokong - penyokong PAS yang mati dianggap mati katak.

Ianya berikutan tindakan PAS sejak kebelakangan ini yang telah menggugurkan perjuangan Negara Islam dan perlaksanaan Hukum Hudud yang diperjuangkan mereka.

Bayangkan. Penyokong PAS yang meninggal dunia dalam kejadian Memali adalah akibat mereka mahu mempertahankan perjuangan asal parti itu.

Mereka sanggup mengorbankan nyawa kerana termakan dakwaan yang dikeluarkan oleh pemimpin PAS sendiri. Keluarga mereka anggap mereka mati syahid.

Tetapi bagaimana mereka boleh dianggap syahid mempertahankan Kebenaran sedangkan PAS sendiri menyatakan perjuangan itu tidak wujud dalam Al - Qur'an?

Nah! Itu kenangan yang tak mungkin dapat dilupakan oleh sesiapa. Malah SH yakin, Si Husam Kambing tu pun tak pernah lupa dengan kejadian berdarah tu.

Tapi, apakan daya. Si Husam ni sebenarnya memang dah hilang akal dan meroyan tak tentu arah akibat kekalahan dan kegagalan dia untuk mendapatkan kuasa. 

Akibat Kuasa, dia mula meracau tak tentu arah dan keluarkan fatwa songsang sesuka hati. Nampak sangat la perjuangan Si Husam ni pun bukannya berlandaskan perjuangan Islam. Tapi setakat nak memperjuangkan diri sendiri je sebenarnya!!!
SHAH ALAM: Kenyataan Naib Presiden PAS Husam Musa bahawa mana-mana peserta yang terkorban ketika menyertai Himpunan Black 505 sebagai mati syahid telah mengundang reaksi negatif bekas ahli parti itu. 

Datuk Nakhaie Ahmad yang sebelum ini merupakan Naib Presiden PAS menyelar kenyataan Husam sambil menyifatkan tindakan itu sebagai songsang. 

Tambah beliau, 'fatwa' yang dikeluarkan itu adalah tidak sah untuk diaplikasikan ekoran Husam seorang yang tidak berkredibiliti untuk mengeluarkan fatwa. 

"Fatwa itu adalah fatwa songsang dikeluarkan oleh orang yang berpemikiran songsang dan apa yang dinyatakan itu adalah tidak sah," katanya ketika dihubungi Antarapos. 

Sehubungan itu, tindakan Husam mengeluarkan 'fatwa' dilihat sebagai tidak rasional kerana sudah jelas pemimpin-pemimpin parti itu tidak menggalakkan orang ramai untuk menyertai perhimpunan yang bakal berlangsung 22 Jun ini.  

Tambah Nakhaei lagi, fatwa tersebut tidak boleh diguna pakai memandangkan kedudukan Husam di dalam PAS boleh dilabelkan sebagai derhaka kepada pemimpin atasan PAS. 

"Pertama sekali, Husam derhaka kepada pemimpin dia, pemimpin tidak menggalakkan penyertaan itu ataupun tidaklah mewajibkan. Orang yang derhaka mana boleh dianggap ataupun diangkat sebagai syahid," katanya lagi. 
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Petua-petua juga mesej-mesej juga, tiada penipuan tiada blackout pru13, sebaliknya pembangkang sendiri yang mencipta penipuan, mesej husam yahudi ialah mahu rakyat bangkit membuat huruhara karana hati perut busuk yahudi menebal dalam jiwanya. inilah haiwan politik yang paling celaka dan tidak berharga yang ujud hanya dinegara Malaysia.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping