Rabu, Jun 12, 2013


Seram beb! Kalau sebelum ini, banyak yang mempertikaikan tindakan Rejim Pakatan Selangor yang dipimpin oleh Khalid Gagap dalam isu perlantikan Cipudin.

Mereka mempertikaikan kenapa hanya PKR sahaja yang dilantik untuk menjadi Pegawai Perhubungan Politik Rejim? Kenapa tidak ada wakil dari parti lain?

Bermula dengan persoalan itulah maka timbulnya desakan dari pelbagai pihak dan menuntut wakil mereka juga turut dilantik menjadi 'Liaison Officer' di Pejabat MB.

Herankan? Masing - masing berebut -rebut nak jawatan yang sememangnya tak wujud dalam Rejim Pakatan Selangor. Jawatan tu wujud sebab nak bagi kerja untuk kroni.

Ya! Memang itulah sebabnya kenapa Si Ketua Penipu tu memilih Si Ciputdin tu menjadi Pegawai Perhubungan Politik bagi Rejim Pakatan Selangor.

Sebabnya dia nak bagi kerja untuk kroni dia. Dengan cara itu, dia tak perlu nak bayar gaji pada Si Ciputdin. Biar rakyat Selangor yang bayar gaji dia.

Selain itu, secara tak lansung Si Ketua Penipu itu sendiri mengakui bahawa hubungan Pakatan di Selangor sebenarnya sedang mengalami kemerosotan.

Ianya berikutan perebutan - perebutan kuasa yang tidak dapat dibendung sekarang ni sedang melanda parti masing - masing. Nak pulak dikalangan PKR sendiri.

Maka sebab itulah jawatan 'Hantu' tu diwujudkan semata - mata untuk menutup kelemahan pentadbiran Rejim Pakatan yang dipimpin oleh Khalid Gagap.

Bila bercerita pasal Hantu ni, dah tak pasal - pasal pulak Si Khalid Gagap tu kena serang dengan hantu yang sebenar. Tapi apa boleh buat ye tak. 

Nasib Si Khalid Gagap tu la kena tenyeh dengan hantu bernama Zuraidah Mak Lampir ni!!! Selama hari ni pun Si Mak Lampir tu memang tunggu peluang. Sekarang, sendiri bikin sendiri tanggung la Khalid oi!!!
PETALING JAYA: Belum pun sebulan isu pelantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai menteri besar Selangor reda, Ketua Wanita PKR Zuraida Kamaruddin terus menyelar pemimpin partinya itu.
 
Kali ini, Zuraida yang juga adalah timbalan pengerusi perhubungan PKR Selangor mendakwa karenah birokrasi kerajaan negeri yang diterajui Khalid menyebabkan urusan penyaluran dana dalam menyelesaikan masalah rakyat terbantut.
 
Katanya, beberapa masalah rakyat yang dikenal pasti terbengkalai lantaran kelewatan maklum balas daripada pihak kerajaan negeri.
 
"Kami berharap kerajaan negeri dapat meningkatkan komunikasi untuk mendapatkan maklum balas dengan ahli Parlimen dan ahli dewan undangan negeri (ADUN), dan juga Ahli Majlis di Selangor.
 
"Polisi dan dasar yang digubal oleh kerajaan negeri hendaklah selari dengan keperluan rakyat," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat PKR hari ini.
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. Apa maksud Pegawai Perhubungan Politik di Pejabat Menteri Besar Selangor? Maksudnya begini:

    1. Jemin! Kalau hang nak berhubung dengan aku, hang jumpa Pudin dulu, setel ngan dia nooo.

    2. Bidah! Kaloo hang dengan puak hang ada isu ngan aku, padan hang cakap sama Pudin ajer la nooo.

    3. Hang bedua jangan dok wat lawak kat sini noo. Ni pejabat aku, MB tu aku larr. Taraf hang pi main jauh-jauh, kalu Pudin pangge mai, kamu kena mai jumpa aku nanti.

    He16X...Tu post Gate keeper la tu.

    BalasPadam
  2. Biarkan mereka berhentam.. Memang tu dah sifatnya..bossnya dicampak dr Umno masuk penadah..mana boleh hilang sifatnya..lagi dahsyat adalah. La ni org kecewa keluar Umno masuk penadah. Kuasa duit...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping