Sabtu, Jun 01, 2013


Pelikkan? Kalau sebelum ini, puak - puak Pakatan Haramjadah tu jugak yang tabur janji kepada rakyat Sabah untuk mengembalikan kuasa autonomi kepada mereka.

Kononnya, mereka mendakwa kuasa autonomi tersebut telah dinafikan oleh Kerajaan Pusat. Rakyat Sabah ditindas dan hak mereka dinafikan.

Dengan adanya Pakatan, mereka berjanji akan mengembalikan kuasa tersebut kepada rakyat. Rakyat Sabah akan mempunyai kuasa untuk menentukan Hak mereka.

Tapi sekarang dah terbalik pulak dah jadinya. Si Nurul Izzah tu sendiri nak menafikan hak tersebut dan akan membawa isu penahanannya di Sabah ke mahkamah.
“Sebagai seorang Ahli Parlimen Malaysia, dan warganegara Malaysia, tindakan menyekat kemasukan yang tidak rasional dan bersebab ini merupakan salah guna kuasa yang melampau dan cukup anti-demokratik,” tegasnya lagi. 
Bukan ke tindakan tersebut bertentangan dengan apa yang mereka janjikan sebelum ini? Nampak sangat la yang pemimpin Pakatan macam Si Nurul Izzah ni pun MUNAFIK.

Dia sendiri yang berjanji tapi kemudiannya dia pulak yang engkar dengan janji tersebut. Kalau itu bukan tindakan seorang yang MUNAFIK, apa lagi yang kita nak cakap?

Tambah menarik ialah apabila Si Nurul Izzah tu mendakwa dia telah berbincang dengan Ahli Parlimen Penampang, Darell Leiking untuk ambil tindakan undang - undang.
“Saya sudah berbincang dengan YB Darrell Leiking, ahli Parlimen Penampang untuk ambil tindakan undang-undang terhadap Ketua Menteri Datuk Seri Musa Aman di Kota Kinabalu,” katanya, dan menambah,”sampai bila saya dilarang?” 
Eh! Bukan ke sebelum ini Si Nurul Izzah tu kata dia dihalang untuk berjumpa dengan wakil PKR yang sedang menunggu dia di Sabah? Tapi, macam mana pulak dia boleh jumpa?

Tambah menghairankan, bagaimana mungkin Si Nurul Izzah tu mampu membuat dakwaan tanpa ada sebarang bukti yang sah berkaitan dengan penguatkuasaan Imigresen Sabah?

Adakah dia hanya buat dakwaan semata - mata atau dia ada bukti yang sah mengatakan bahawa Si Ketua Penipu tu pun turut disenarai hitamkan?
“Atas sebab kerahsiaan, permintaan saya untuk mendapatkan nama-nama pemimpin PR lain yang dihalang tidak dibenarkan. 

“Saya percaya Datuk Seri Anwar Ibrahim juga akan dihalang memasuki Sabah,” katanya kepada pemberita. 
Hakikatnya, inilah sifat sebenar puak - puak Pakatan Haramjadah ni. Diorang pandai buat tuduhan yang bukan - bukan tanpa merujuk kepada bukti yang kukuh.

Bila dakwaan tersebut diambil tindakan dan dibawa ke mahkamah, tau pulak diorang nak failkan rayuan untuk menolak dakwaan yang diorang sendiri buat. 

Kan ke BONGOK namanya tu? Tapi, apa boleh buat ye tak Diorang ni memang pandai bercakap je. Tapi bila suruh tunjuk bukti, macam - macam la alasan yang diorang keluarkan. Tu semua hanya untuk menipu rakyat je. Bukannya diorang ada tujuan lain!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. Tahniah! KM telah menunaikan janji Sabah for Sabahan spt yg diperjuangkan PR Sabah.Tentu Datuk Lajim,Teck Lee dan Jaffery sokong sangat2 utk menghalang kemasukan org Semenanjung yg nak memecahbelahkan rakyat Sabah dgn fitnah dan tohmahan yang tidak masuk akal.Herannya knapa Bung Kinabatangan sokong Ijah. Ada ape2 ke.Atau dah ada tawaran lumayan dr PR ke.Awas BN org2 spt ini!

    BalasPadam
  2. C bung tu takut bininya pun tak dibenarkan masuk sabah...hehe

    BalasPadam
  3. Dah kene dahhhh.... Bapak PENIPU anak PEMBELIT.= PENYANGAK.

    BalasPadam
  4. Dulu ingat bapaknya jadi pm..kata nak beri kuasa lebih...tu kat sape...bukan ke kiram kata ada bahagian utknya..misuari lagi..

    BalasPadam
  5. Tak boleh ke berbincang guna telefon?? Komputer?? Ingat ni zaman batu lagi ke? Nak buat isu

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping