Khamis, Julai 04, 2013


Hebat beb. Dalam sidang DUN Pahang kali ini, kehangatan yang didambakan masih belum terasa. Mungkin sebab mereka semua kebanyakkannya muka - muka baru.

Jadi, mungkin sebab tu la ada yang masih diberi muka. Tapi, kalau dah buat tuntutan macam ni, masih lagi ke diorang ni nak diberi muka beb? Takkan kita nak tunduk jugak.

Jika semalam, bapa ADUN DAPigs ni terasa diri dia kena sindir hanya semata - mata diucapkan tahniah kepada dia dan anak dia sebab dapat jadi ADUN.

Kali ini, giliran anak dia pulak buat tuntutan supaya diperbanyakkan kedai makan dikalangan masyarakat Cina diletakkan bersebelahan dengan kedai Islam.

Selama hari ini, memang wujud jarak diantara kedai makan Melayu Islam dan kedai Cina sebab kebanyakkan kedai makan Cina ada yang menjual daging babi.

Itu pasal la di Pahang ni, kedudukan kedai tu dijarakkan supaya tidak timbul syak kepada pengunjung atau pelanggan di kedai makan Melayu.

Tetapi, dalam perbahasan yang dibuat pagi tadi, ADUN DAPigs ni boleh pulak bagi cadangan supaya tidak dijarakkan. Malah dia mintak pulak kedai tu diletak sebelah menyebelah.

Sambil membuat perbandingan kedai makan atau 'food court' di Singapura, ADUN DAPigs tu kata tak de masalah pun sekiranya perkara tu dilaksanakan di Malaysia.

Alo Amoi! Tolong la faham sikit pasal agama orang lain ye. Jangan main langgar ikut sedap mulut je nak bercakap. Ikut la perlembagaan yang dah ditetapkan.

Kalau dah tak reti nak hormat agama orang lain, jangan la duduk kat Malaysia ni. Rasa selesa duduk kat Singapura, pegi la duduk kat sana. Yang nak menyibuk kat sini buat apa?

Apa yang paling menyedihkan ialah bila ADUN - ADUN dari kalangan PAS sendiri tak bangun dan membantah cadangan ADUN DAPigs tu. Masing - masing tunduk je.

Bukan ke sebelum ni PAS kata diorang nak bagi tarbiyah kepada DAPigs? Habis, takkan la benda macam itu pun diorang tak reti nak tegur kot? Kalau setakat main Pakat Angguk Saja je, baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je!!!
Categories: , , ,

13 ulasan:

  1. bagi la...kan banyak kedai islam PAS yang confirm akan setuju. yg mana tak setuju jgn bagi. luluskan je

    BalasPadam
    Balasan
    1. setuju hanya di pas kelate.. bukankah tok gurunya teramat sayang kat kafir dap ni.. kalimah Allah pun sanggup digadai...

      teluq adun pas buat apa.. kecut dgr boss cakap tak boleh lawan.. hahaha.. elok la tu duduk bawah cina kafir..

      Padam
  2. Mangkok Hayun Said:
    Adun Pas tunduk malu ..diam !! Di jalanan bukan main lagi..takbirr bergema gema...dalam dewan ??

    BalasPadam
  3. :'( so sad wif them.. Napew la minta lbh2 si warga cina nie? kdai cina wujud dlm malaysia,pn dh ok,lg nk minta mcm2. Sekeh kepala bru taw..

    BalasPadam
  4. korang sedar apa yang korang buat...kauorang kena cari asal kejadian alam dan manusia...dari tiada kepada ada dan dari ada kepada tiada....aku dah puas cari masih belum jumpa lagi kesimpulan kehidupan ini...sehingga ke hujungnya...

    BalasPadam
  5. Dia nak berkiblatkan Singapura. Berambuslah ke sana, jangan lah duduk sini.

    BalasPadam
  6. ini adalah salah satu cara dia orang nak merosakkan perniagaan orang islam. ada sapa2 yang nak pi masuk makan kalau disebelah kedai makan tu ada kedai makanan cina yang menjual babi? mesti tak dak kan. akhirnya kedia tu akan ditutup. tapi yang nie semua orang2 pas tak nampak sebab depa cukup sayang dengan dap mengalahkan seyang kepada islam.

    BalasPadam
  7. aq akan tunjuk jari pada mereka yang berani letak kedai babi sebelah kedai melayu....lu olang banyak bodo ka???babi tu banyak ulat yang susah nak mampos dan punca virus JE.....Bodo betoi la.....kalu cina lahanat nak orang melayu bagi pusat hiburan dibuka sepanjang puasa apasalahnya kalu diorang jarakkan kedai babi dengan kedai melayu...SHOW US SOME RESPECT LA.....IF YOU WANT US TO RESPECT YOU BUT YOU EVENTUALLY KEEP ON DISTURBING US....I ADVICE YOU GO SOMEWHERE ELSE....

    BalasPadam
  8. Bila Lim Guan Eng berkata "PAS lebih libeal dari UMNO". Apa maknanya.... Fikir2kanlah

    BalasPadam
  9. Orang pas hanya tunduk tersipu sipu...ini perjuangan pas? Perabis.....dasar dajal.... Dah kena sondol dngan dapigs nak buat camner....nauzubillah......

    BalasPadam
  10. Puak kiasu ni sepatutnya duduk d spore....menyemak kat tanah melayu ni....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping