Selasa, Julai 16, 2013


Betul apa yang Menteri KBS ni katakan. Kalau nak bawak ke Mahkamah, bawak la. Belum tentu lagi diorang boleh menang.

Andaikata keputusan Mahkamah tidak menyebelahi mereka, adakah mereka tetap akan menerimanya? SH yakin, sudah pasti Pakatan Haramjadah tu tak boleh terima.

Hakikatnya, puak - puak Pakatan Haramjadah ni sebenarnya dah tak tentu arah memandangkan ada dikalangan pemimpin mereka sendiri yang dah semakin terdesak.

Diantaranya Si Nurul Izzah tu. Dia sendiri yakin bahawa kedudukan dia sebagai Ahli Parlimen tergugat dek kerana petisyen yang dah dibuat oleh Raja Nong Chik sebelum ini.

Tapi, ada lagi sorang lagi pemimpin PKR yang juga dilihat semakin terdesak. Dia ialah Si Siputdin Nasution tu sendiri. Dia sekarang ni sedang digantung tak bertali.

Dulu masa jadi Ahli Parlimen, ada jugak la pendapatan bulanan dia. Sekarang ni, terpaksa la dia merempat dengan Si Ketua Penipu tu. 

Tapi, kalau lama - lama bergayut kat kaki seluar Si Ketua Penipu tu, koyak jugak beb!!! Tak tahan pulak Si Ketua Penipu tu nak bawak Biawak Hidup!!! Nak tak nak, terpaksa jugak la dia sokong Si Nurul Izzah tu. Kalau tidak, miss la soru!!!
KUALA LUMPUR: Tindakan Pakatan Rakyat memfailkan saman mendakwa wujud penipuan dalam Pilihan Raya Umum-13 (PRU-13) dilihat sebagai usaha terakhir pembangkang untuk menafikan keputusan pilihan raya.

Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin berkata pembangkang telah gagal dalam beberapa usaha mereka sebelum ini dan berharap selepas keputusan mahkamah dibuat, ia dapat diterima.

"Kalau nak bawa ke mahkamah, bawalah ke mahkamah. Saya haraplah selepas proses mahkamah sudah diselesaikan dan selepas apa sahaja keputusan dibuat oleh mahkamah. 
...(Misalnya) mahkamah buat keputusan bahawa keputusan pilihan raya ini sah, saya harap mereka dapat terima," katanya kepada pemberita pada sidang media, di sini, Isnin.

Khairy berkata Barisan Nasional (BN) sentiasa konsisten bahawa sebarang kelemahan proses pilihan raya boleh dibawa ke mahkamah melalui petisyen.

Jelasnya, BN turut mengemukakan beberapa petisyen di beberapa kawasan pilihan raya tetapi secara keseluruhannya menerima keputusan pilihan raya umum baru-baru ini.

Ahli Parlimen Rembau ini berkata, ini berbeza dengan pembangkang yang dilihat tidak konsisten dengan apa yang dinyatakan dalam beberapa perkara.

"Mereka sudah angkat sumpah, mereka sudah bentuk kerajaan Negeri dan bertanding pada pilihan raya kecil di Kuala Besut. Ini semua adalah pengiktirafan kepada sistem dan proses pilihan raya sedia ada," katanya.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping