Selasa, Ogos 06, 2013


Bagi orang Islam yang faham tentang Hukum Syariah, dia takkan buat seperti mana yang dilakukan oleh Si Tipah Koyak ni secara terang - terangan.

Tapi, Si Tipah Koyak ni dah 'Terlebih Islam' gamaknya. Tu pasal la dia sibuk sangat nak tayang depan orang ramai. Malangnya, keislaman dia tu hanya pada nama dan pakaian.

Hakikatnya, jiwa dan kefahaman Si Tipah Koyak ni dalam Islam memang dapat dipertikaikan melalui tindakan yang dilakukan selama hari ini.

Jika sebelum ini dia memperjuangkan Hak Kebebasan Beragama dalam kes Lina Joy. Dia secara terang - terangan menyokong Lina Joy Murtad.

Sekarang, sekali lagi Si Tipah Koyak ni nak menunjukkan kepada masyarakat bahawa dia sendiri pun tak faham tentang Hukum Syariah Islam. Jadi, masih lagi ke ada orang yang nak mempertikaikan pasal keislaman Si Tipah Kyak ni!!!
Penghina Islam dipertahan PKR ... sudah jadi tabiat mereka mempolitikan isu agama untuk politik.

Selepas Anwar mempertahankan jurulatih anjing ini sekadar perlu diberi teguran, kali ini giliran barisan lawyer munafik PKR   pulak bantah tindakan JAKIM menahan Maznah Yusof.

Bagi PKR,   hina agama Islam melalui video takbir dengan anjing dihalalkan ..... 
 
Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) hanya sebuah badan pentadbir dan tidak mempunyai kuasa perundangan untuk memanggil jurulatih anjing Maznah Yusof atau "Chetz" tampil di hadapan mereka.

Justeru itu, peguam kepada Maznah, N Surendran dan Latheefa Koya ( gambar kiri ) berkata, Maznah tidak tertakluk sama sekali dengan perintah badan itu.

"Kami seterusnya menegaskan, sebarang arahan oleh Jakim bagi memaksa Chetz hadir menyalahi undang-undang dan bertentangan dengan perlembagaan," kata mereka dalam kenyataan semalam.

Jakim semalam dilaporkan menghantar laporan kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) untuk membenarkan tindakan lanjut diambil terhadap Maznah berhubung video hari raya kontroversinya bersama tiga ekor anjing.

Ketua Pengarah Jakim Datuk Othman Mustapha berkata, Jakim dan pihak berkuasa agama negeri juga bercadang memanggil Maznah bagi mendapatkan penjelasan dan memberikan nasihat kepadanya.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping