Sabtu, September 14, 2013


Kan kita semua dah sedia maklum, Si Guan Eng ni memang cukup pandai main wayang. Depan orang je dia tunjuk macam dia bagus. Tapi dibelakang?

Jangan harap la!!! Setakat berlakon ni macam dia ni baik, baik tak payah. Bila kat depan, pijak semut pun tak mati beb. Kaki pijak debu pun tak naik.

Kalau depan orang Melayu, dia buat - buat la macam dia faham tentang Melayu. Walhal tu semua taktik dia nak ambik hati je. Sebaliknya, dia la Bapak Penentang Melayu.

Perkara tu tak perlu lagi nak dipertikaikan. Asalkan nama je DAPigs, dah tentu itu menjadi diantara agenda utama mereka. Menentang Melayu dalam apa bentuk sekali pun.

Sekadar nak mendapatkan undi dari kalangan masyarakat Melayu, dia pun berlakon la kata dia ni baik. Kalau suruh dia pakai apa pun dia sanggup.

Tapi hakikatnya, ada dia nak membantu membangunkan nasib orang Melayu? Nak bagi peluang Melayu meniaga pun dia halang, inikan pulak nak membantu.

Masa mula - mula dulu, ramai la orang kata Si Guan Eng ni baik. Malah ada yang menyifatkan dia sebagai seorang Khalifah. Tapi sekarang?

Tak kurang jugak ada yang sanggup tabur cerita kata kononnya Si Guan Eng tu akan masuk Islam sekiranya DAPigs kekal memerintah Pulau Pinang.

Tapi sampai hari ni, tak de pulak dia mengarahkan diri dia kepada Islam. Sebab apa? Nak tunggu DAPigs perintah Malaysia pulak ke baru dia nak masuk Islam?

Sebelum ini pun ad jugak pemimpin PAS yang kata Si Guan Eng tu akan masuk Islam. Tapi, bila pemimpin PAS tu tanya bila, Si Guan Eng tu boleh kata dia tunggu bapak dia mati dulu.

Nah!!! Nampak sangat la Si Guan Eng tu bukannya takut pada Allah. Tapi takut pada bapak dia. Itu pun masih ada yang nak percaya cakap dia?

Sekarang, Si Guan Eng tu cuba la nak tunjuk kononnya dia bersimpati dengan nasib yang menimpa pemimpin Hindraf yang kena penjara tu.

Dia desak pihak Kerajaan agar membenarkan dia untuk membuat lawatan ke penjara atas nama kemanusiaan. Tapi diluar, kenapa dia tak buat kerja?

Kenapa dia tak ambik peduli dengan nasib yang menimpa keluarga pemimpin Hindraf tu? Kenapa dia biarkan sahaja keluarga orang tu begitu sahaja?

Perkara tu bukan orang lain yang dedahkan. Tapi isteri kepada pemimpin tu sendiri yang cerita dengan pihak wartawan. Pun masih lagi dia nak menipu rakyat?
Isteri Uthayakumar,  S. Indra Devi mengesahkan Guan Eng tidak pernah menghubungi beliau untuk menawarkan sokongan mahupun simpati. 

“Saya tidak menerima sebarang kunjungan daripada beliau. Tidak ada pun panggilan telefon daripada Guan Eng untuk bertanya perihal suami saya,” kata suri rumah itu. - Antarapos
Memang nampak sangat la yang Si Guan Eng ni cukup pandai berlakon. Jadi, tak salah la kalau kita suruh pelakon Taiwan tu pun berlakon dengan dia. Dah tentu - tentu boleh menang anugerah beb!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping