Berita Pahang

Sabtu, September 14, 2013


Jika sebelum ini, Si Nik Aziz tu menyalahkan akhbar kerana didakwa memutarbelitkan kenyataan dia. Jadi, tak hairan juga sekiranya kenyataan Harun Taib ni juga begitu.

Kemungkinan ada dikalangan orang PAS yang sengaja nak merosakkan reputasi Harun Taib menjelang pemilihan PAS yang bakal diadakan tak lama lagi.

Mana tidaknya. Tak masuk akal lansung sekiranya Harun Taib mencadangkan supaya PAS mengkaji semula Tahaluf Siyasi antara Pakatan ini diadakan.
ALOR STAR: Ketua Dewan Ulama PAS Datuk Harun Taib menegaskan parti itu perlu menilai penggunaan konsep Tahaluf Siyasi untuk bekerjasama dengan PKR dan DAP di dalam Pakatan Rakyat, selepas sokongan pengundi Melayu untuk PAS merosot pada Pilihan Raya (PRU) ke-13 Mei lalu.

"Saya mengharapkan agar PAS Pusat segera menubuhkan sebuah jawatankuasa khas untuk mengkaji dan menilai kemerosotan sokongan pengundi Melayu kepada PAS serta menilai kembali Tahaluf Siyasi terutamanya dengan PKR sejauh mana ia menguntungkan PAS.

"Manakala di pihak Majlis Syura Ulama pula, hendaklah meneliti kembali Tahaluf Siyasi bersama PKR dikaji semula setelah berlaku perkara-perkara yang boleh melemahkan PAS dan merosakkan hubungan di dalam Tahaluf Siyasi," kata beliau dalam Ucaptama Multaqa Ulama SeMalaysia di sini hari ini.
Bukannya Si Harun Taib tak tau. Puak - puak Parti Angguk Saja tu sanggup buat apa sahaja untuk terus mempertahankan kerjasama mereka dengan DAPigs dan PKR.

Sebab, dengan cara itu sahaja mereka mampu dapat merampas kuasa. Kalau tidak, jangan harap la. Andaikata PAS terus bersendirian, dah tentu diorang akan kempunan.

Jadi, adalah satu perkara yang mustahil buat seorang pemimpin kanan seperti Harun Taib untuk membuat cadangan sedemikian. Lain la kalau dia saja nak cari maut.

Maka, ini sudah tentu salah satu mainan Politik yang sengaja dibawa oleh UMNO atau Barisan Nasional untuk terus mengucar kacirkan kepimpinan PAS.

Dah tentu pihak media sengaja memutar belitkan kenyataan Harun Taib ni. Dan kebiasaannya, itulah tuduhan PAS terhadap UMNO. Bukannya diorang ada alasan lain pun yang nak diberikan!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Pendapat peribadi die sorang je. Yg berjawatan dan yg dah kaya dan senang OK je. Tak de isu.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Lain

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping