Rabu, September 25, 2013


Begitu la kesimpulan yang boleh dibuat jika kita baca kenyataan Si Guan Eng ni. Dia jelas hanya memperlekehkan PKR keranan ketandusan calon.

Disebabkan itulah, kata Guan Eng, Pakatan GAGAL mempertahankan kerusi Parlimen Balik Pulau. Calon yang diletakkan oleh PKR tidak sesuai.
Pakatan Rakyat gagal mempertahankan kerusi parlimen Balik Pulau pada pilihan raya umum lalu kerana PKR meletakkan calon "tidak sesuai", kata Ketua Menteri Lim Guan Eng.

Lim berkata sepatutnya gabungan pembangkang itu menang di kerusi tersebut sekaligus berharap PKR tidak mengulangi kesilapan itu pada masa akan datang.

Beliau berkata demikian bagi menjawab soalan dalam sebuah forum bertajuk ‘What's next after 505?' di Dewan Perhimpunan Cina Selangor dan Kuala Lumpur, malam tadi.

PKR Pulau Pinang mempertaruhkan Muhammad Bakhtiar Wan Chik untuk menggantikan penyandangnya Mohd Yusmadi Yusof.

Pada pilihan raya umum 5 Mei lalu, Datuk Hilmi Yahya menang dengan majoriti 1,539 undi, dan kemudiannya beliau dilantik menjadi timbalan menteri kesihatan. - Merosakkini
Demikian la pemikiran orang yang tak boleh terima kenyataan ni beb. Bila dah kalah tu, kalah la jugak. Hakikatnya, diorang tak mampu terima kekalahan tersebut.

Itu yang pasti. Apa yang jelas, kenyataan Si Guan Eng tu hanya nak tutup kesalahan diri dia sendiri sebab dia jugak yang bertanggungjawab sebenarnya.

Sama ada calon tu menang atau kalah bergantung kepada dia jugak. Bukan hanya sekadar calon tu sahaja. Tapi dia sengaja nak lepas tangan dalam hal ni.

Lebih kurang macam kes yang berlaku di Kota Damansara jugak la bila PAS tuduh ahli sendiri buat sabotaj. Walhal, salah bukan salah ahli. Tapi salah diorang sendiri.

Tinggal lagi, apa yang kita nak pelik sangat dengan puak - puak Pakatan Haramjadah ni ye tak. Bila dah berlaku keadaan macam ni, diorang salahkan la satu sama lain.

Masing - masing tak nak mengaku salah belaka. Apa yang pasti, DAPigs tu tak boleh percaya, PKR tu kuat kencing, dan PAS tu Pakat Angguk Saja je la. Itu la yang dinamakan sebagai Pakatan Penipu Rakyat!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping