Berita Pahang

Jumaat, September 27, 2013


Hebat beb! Tak sangka pulak begini perangai orang yang KONONnya alim sangat dalam Negeri Pahang ni. Patut la dia berada dimana dia duduk sekarang ni.

Dulu Pak Berahim ni diantara mereka yang cukup dihormati. Pak Berahim ni diantara orang - orang yang disegani. Malah SH sendiri hormat pada dia.

Tapi kehormatan manusia ni tak kekal lama jika ada dalam diri mereka sifat riak dan takabur. Tak mustahil Allah S.W.T akan tarik semula kehormatan tersebut.

Waima setinggi mana sekali pun ilmu agama yang dia miliki, tetapi jika ada sifat sedemikian, masyarakat sekeliling pun akan menjauhi dia.

Jadi, SH tak heran la jika di Pahang, Pak Berahim ni dijauhi oleh ahli - ahli PAS sendiri. Malah ada yang tak berapa gemar dengan Pak Berahim ni secara peribadi.

Mana tidaknya. Dia bukan sahaja tak reti pada orang lain. Sebaliknya terhadap rakan seperjuangan dia pun tak de rasa hormat, biarpun orang tu dah meninggal dunia.

Belum sempat masuk tempoh waktu 24 jam pemergiaan Allahyarham Tan Sri Azizan Razak, Pak Berahim selaku Ketua Penerangan PAS dah keluarkan arahan berjihad.

Kata Pak Berahim, PAS sudah kena mula perkukuhkan kubu dan bersiap sedia untuk menghadapi Pilihan Raya Kecil yang bakal diadakan kelak.
SHAH ALAM - Ekoran kematian Adun Sungai Limau, Tan Sri Azizan Razak, Ketua Penerangan Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man menggesa supaya parti itu perlu memperkukuhkan jentera parti untuk menghadapi Pilihan Raya Kecil (PRK) di kawasan tersebut.

"Kematian beliau akan membuka ruang bagi mengadakan satu pilihanraya kecil bagi Dun Sungai Limau. Parti akan menghadapi PRK ini dalam suasana persiapan menghadapi muktamar.

"Dengan PRK ini diharap akan memperkukuh lagi jentera parti bagi memastikan kejayaan," katanya dalam satu kenyataan yang dipetik dalam facebooknya, hari ini.
Nah! Kan nampak sangat Pak Berahim ni tak reti nak hormat pada Allahyarham Tan Sri yang baru sahaja meninggal dunia semalam. Apatah lagi pada keluarga Tan Sri.

Pak Berahim ni dah mula sibuk nak atur jentera untuk menghadapi Pilihan Raya Kecil yang bakal diumumkan oleh pihak SPR kelak. Tak sampai sehari beb!!!

Pak Berahim ingat orang lain LAPAR sangat ke nak rebut kawasan dari Parti Angguk Saja tu sampai dia tak sabar - sabar nak keluarkan kenyataan dalam laman FB dia?

Alo Pak Berahim! Jangan la sibuk sangat nak berpolitik sampai benda macam tu pun dia nak remeh - remehkan jugak!!! Kot ye pun dia dah tak de kehormatan diri, tapi sekurang - kurangnya hormat la pada orang la!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. sila baca dan ambil tindakkan terhadap kebodohan pemimpin kita yg hanya fikirkan keuntungan..sial btl la!!!!!

    http://dinturtle.blogspot.com/2013/09/enchant1mst-kepada-para-pembaca-saya.html..

    BalasPadam
  2. dalam pas nei ..2 x 5 , 5 x 2 je...semua brkepentingan dunia...

    BalasPadam
  3. Kalau PAS menang sekali lagi pun takkan mampu mengubah landskap politik di Kedah tu. Kalau menang dengan majoriti yang tinggi takpe juga. Tapi kalau menang dengan majoriti yang rendah dari sebelum ini, akhirnya PAS juga yang malu tak dapat nyorok muka.

    Eh, nak ke PAS bertanding kali ni? Jangan pulak kalah nanti kata BN bawak seludup warga siam-sia lak ye. Saje nak menambah dosa je...

    BalasPadam
  4. aku pikir, kalau nak dikatakan, orang Melayu kebanyakanya serupa. sudah lebur sikap jatidiri dan semangat Melayu yang tulin. pemimpin Melayu berjuang untuk kepentingan diri sendiri, cakap tak serupa bikin. ada yang sangat lantang mengatakan perjuangan untuk agama dan bangsa semata mata mendapatkan sokongan tapi, hari ini apa dah jadi dengan baik pemimpin mauj pun pengikut? satu malapetaka sedang dalam perjalanan untuk memusnahkan agama dan bangsa kita. mala petaka yang amat dahsyat akan melanda. apa kah orang Melayu masih nak tunggu lagi?

    1MALAYSIA SPIRITUAL TOURISM PROJECT

    Patung Kuan Yin ( berpusing ) TERBESAR Di Dunia ! Kuil Kuan Yin TERBESAR Di Dunia ! Kompleks Beli Belah TERBESAR Di Dunia ! Piramid TERBESAR Di Dunia ! Columbarium ( Tempat/Stor Menyimpan Abu Mayat ) TERBESAR Di Dunia !

    Lokasi - Gambang, 35 km dari bandar Kuantan diatas tapak seluas 500 ekar, yakni lebih besar dari kawasan KLIA.

    ...... dan sedar2, akan terbangunlah Bandaraya Himpunan Agama Kafir yang UNIK dan TERBESAR di dunia di Tanah Melayu ini.

    Makanya disini saya MERAYU kepada semua pembaca agar dapat turut serta bersama saya MEMBANTAH projek mega ini.

    http://dinturtle.blogspot.com/2013/09/enchant1mst-kepada-para-pembaca-saya.html

    http://dinturtle.blogspot.com/2013/09/gempar-1malaysia-spiritual-tourism.html

    http://dinturtle.blogspot.com/2013/09/enchant1mst-kita-wajib-bantah-dimana.html

    BalasPadam
  5. SH sedang mencari fakta sama ada isu itu benar atau pun tidak. Sebelum ini ada kisah mengenai dakwaan kononnya kawasan tersebut nak dibangunkan kasino. Tetapi ianya hanya spekulasi yang dicipta oleh Pembangkang. Kita yang mudah melatah dan percaya dengan perkara tersebut.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Lain

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping