Isnin, September 09, 2013


Bila baca blog dan artikel yang disiarkan oleh Mantan Menteri Penerangan ni, ada betul jugak apa yang dijelaskannya. Memang masuk akal sangat.

Kalau kita lihat kepada laporan akhbar berbahasa Melayu sebelum ini, Nik Aziz tu pun tak sebut nama Si Mat Syabun ni. Jadi, kenapa pulak Bang Mat nak terasa?

Yang dia tetiba meroyan tak tentu arah macam orang hilang pedoman menuduh orang tak ambik kenyataan Nik Aziz tu secara menyeluruh menda kejadahnya?

Nampak sangat la dia memang dah termakan cili dan kini berada dalam kepanasan. Serupa jugak la dengan Si Khalid Gereja tu. Dua - dua diibaratkan macam cacing kepanasan.

Kalau diorang anggap diri diorang tu sebagai seorang 'Ulama', diorang takkan melatah tak tentu arah. Dah tentu diorang pun akan berfikiran rasional mengenainya.

Maka, kesimpulannya, memang benar la yang diorang ni BUKAN dari kalangan mereka yang wajar dianggap sebagai Ulama. Malah mereka sendiri seolah - olah mengiyakan perkara tersebut!!! Kalau 'Ular Dalam Semak' tu memang dah konfirm!!!
Berikutan dengan anjuran Mursyidul Am Pas  Nik Aziz Nik Mat supaya ulama di lantik menjadi Timbalan Presiden Pas, Mohamed  Sabu segera menapikan kenyataan itu melibatkannya atau bertujuan untuk mengenepikannya sebaliknya kata beliau semua anggota Pas adalah ulama kecuali diantara mereka yang lebih berilmu.

Ini diikuti dengan kenyataan Anggota Parlimen Shah Alam Khalid Samad yang juga menidakkan laporan Utusan Malaysia  dengan katanya Utusan telah salah mentafsirkan dan mencatatkan apa yang sebenarnya dikatakan oleh  Nik Aziz.

Ini samalah ceritanya dengan apa yang berlaku kepada Timbalan  Presiden UMNO, Ghafar Baba apabila beliau hendak dicabar oleh Anwar Ibrahim.

Menjelang pemilehan MKT UMNO  Presiden UMNO Dr.Mahathir Mohamed telah membuat kenyataan bahawa pemimpin pemimpin yang telah overstay patutlah berundur.

Orang orang  Anwar Ibrahim  dengan sertamerta spin kenyataan itu  sebagai ditujukan kepada Ghafar . Walaupun dinapikan oleh Mahahtir bahawa beliau t maksudkan Ghafar tetapi kesannya ialah Ghafar tidak lagi dapat melihat chahaya di hujung terowong. Ghafar menyerah kalah sebelum bertanding.

Mat Sabu tidak nampak kesan kepadanya dari kenyataan Nik Aziz itu tetapi ia bergantung kepada pencabarnya. Walapun semua orang  dalam Pas ulama tetapi jika pencabar Mat Sabu  lebih ulama, lebih berwibawa, lebih bersih, lebih berkredebeliti, lebih berpengetahuan dan bukan kaki temberang, kaki sapu, rumbu dan merapu maka eloklah Mat Sabu ikut langkah Allahyarham Ghafar Baba.

Mungkin Nik Aziz memberikan mesej kepada ahli ahli Pas untuk membersihkan Pas dari Anwarinas dan kembali kepada keperibadian asal Pas. - Zamkata
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Mat Sabun patut dikekalkan jadi Timbalan Presiden bahkan patut mencabar Hadi dan menang sebagai Presiden PAS. Senang lepas ni PAS dapat banyak duit dari DAP, Yahudi dan Syiah. Nak maintain Unit Amal, Treler dan demo sana sini mesti kena guna banyak duit.

    BalasPadam
  2. Ulama rojak keling akhir zaman, macam tu lah ropernyer- zina , komunis, syiah campur skali.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping