Sabtu, September 14, 2013


Ini yang buat kita pelik dengan puak - puak Pakatan Haramjadah ni. Selama hari ini, diorang sibuk desak Kerajaan suruh menangani masalah Gengsterisme di Malaysia.

Bila Kerajaan dan PDRM ambik tindakan, macam - macam tohmahan pulak diorang tabur semata - mata nak memburukkan reputasi pasukan keselamatan Negara.

Terbaru, diorang tuduh pulak pihak PDRM ni Rasis sebab hanya ambik tindakan terhadap kumpulan yang berbangsa India. Nampak sangat la terdesaknya diorang ni.

Hakikatnya, puak - puak Pakatan Haramjadah tu sengaja nak menimbulkan ketegangan diantara kaum di Malaysia ni. Diorang sengaja nak hasut orang India.

Sebabnya mudah. Dalam Pilihan Raya Umum yang lalu, diorang tau yang sokongan masyarakat India kepada Barisan Nasional meningkat.

Jadi, mahu atau tidak, diorang terpaksa mencari jalan untuk membuatkan orang India ni marah pada Kerajaan. Tu pasal la diorang jadikan Ops Cantas ni sebagai isu Politik.

Walhal, PDRM ambik tindakan terhadap semua orang yang terlibat. Bukan hanya menumpukan perhatian kepada kaum India je.

Taktik 'Pecah dan Perintah' ni mula menjadi satu agenda tersembunyi diorang. Nanti senang la diorang nak dapatkan perngaruh dan sokongan dari kalangan rakyat.

Tapi kalau dah jenis manusia yang suka ambik kesempatan, apa pun diorang sanggup buat demi untuk mendapatkan sokongan. Waima ianya melibatkan keselamatan awam sekali pun!!!
Dakwaan kononnya Polis Diraja Malaysia (PDRM) melaksanakan Ops Cantas Khas dengan menyasarkan kaum tertentu adalah dakwaan jahat dan tidak berasas.

Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata dakwaan itu tidak benar kerana statistik membuktikan bahawa tangkapan tertinggi sepanjang Ops Cantas Khas adalah daripada kalangan bangsa Melayu.

"Kita telah tangkap paling ramai Melayu iaitu 15,000 orang berbanding bangsa India sekurang-kurangnnya 3,000...adakah itu rasis? Jangan buat tuduhan kata kita rasis kerana ia tuduhan yang jahat.

"Kita jalankan tanggungjawab mengikut lunas undang-undang yang ada dan kita 'colour blind'. Dalam kes di Melaka polis berjaya menembak mati dua suspek, kita bertindak demikian kerana suspek bertindak ganas, tidak mungkin kita akan berpantun dahulu dengan suspek sebelum bertindak," katanya.

Beliau ditemui pemberita selepas melancarkan inisiatif 'National Blue Ocean Strategy: Go To Safety Points' dekat sini, hari ini.
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping