Ahad, Oktober 27, 2013


Ini bab nak bercerita pasal dulu dan sekarang la ni. Si Ostazah Pening tu nak tunjuk la kononnya dia dulu jahil, sekarang ni la baru dia sedar diri.

Dulu, kata dia, bab dosa pahala ni dia tak pernah fikir. Tapi sekarang baru dia boleh berfikir macam tu. Dulu dia tak fikir semua tu sebab UMNO.

Baru sekarang dia berfikir sebab PAS. Padahal, bab nak berfikir secara waras ni atas diri seseorang tu sendiri. Bukannya sebab parti Politik.

Akal fikiran ni Allah S.W.T bagi kepada semua manusia agar mereka dapat berfikir dengan waras. Bukannya berfikir atas sentimen parti Politik semata - mata.

Sebagai contoh, kalau orang tu nak tebus dosa dia dengan membunuh diri, adakah ianya sebab salah ikut fahaman Politik? Tidak jugak kan?

Itu yang orang panggil RASIONAL. Kalau dalam hidup ni kita tak berfikir secara rasional berlandaskan hukum agama, maka sesat la kita macam Si Ostazah Pening ni.

Dia hanya berfikir berdasarkan kepada ideologi Politik. Bukannya dia berfikir atas dasar dia memahami tentang Islam tu sendiri. Maka sebab itu dia boleh cakap macam tu.

Kalau dia kata semua orang yang mengundi parti Politik ni sesat, maka sama la dia tuduh bapa dia sendiri pun sesat. Sebab bapa dia pun mengundi UMNO/BN jugak!!! 

Inilah caranya puak - puak Parti Angguk Saja tu mendidik anak - anak buah dia. Sampai anak sanggup buat dakwaan sedemikian. Bercakap tak guna akal, tapi banyak guna Kepala Lutut!!! Main cakap je ikut suka mulut!!!
"Dulu saya berlakon tak berfikir sangat tentang dosa dan pahala. Tak apa bila suami orang buat suami kita, suami kita pula orang lain boleh buat macam suami sendiri.

"Dalam dunia hiburan, kita dipisahkan oleh Islam. Kita hanya berurusan tentang duit. Ini berlaku dalam dunia hiburan di Malaysia dan kita boleh tengok sendiri. Di Malaysia kita dididik oleh Umno dan BN (Barisan Nasional) bahawa maksiat nampak macam benda biasa," katanya ketika berceramah di Kampung Dulang Kecil di sini, semalam.

Selain itu Abby atau nama sebenarnya Arbaiyah Abdul Manan menyeru pengundi DUN Sungai Limau supaya tidak memberi undi kepada calon BN kerana menurutnya adalah berdosa jika memilih parti kerajaan yang ditunjangi Umno.

"Dulu saya tak pernah mengundi, kali ini (PRU-13) baru saya mengundi PAS. Jadi dulu saya tak mengundi Umno maka tidaklah berdosa sangat.

"Kalau kita salah pilih kerajaan...berdosa. Kalau dia (kerajaan) buat pelik-pelik turut berdosa sebab kita sokong dia," katanya.
Categories: ,

2 ulasan:

  1. tak habis -habis mulut kau Abby....udah la makin teruk hijrah kau nie....bukan makin baik.....makin hancurrrrrr...mana boleh orang berhijrah menyalahkan orang lain sebab maksiat dan kelalaian masa...semuanya dibahu sendiri

    BalasPadam
  2. siapa bagi dia gelaran ustazah kat mana dia dapat title ni mungkin dap bagi agaknya,mana dia ada ciri2 ustazah nil zero.ok,jangan panggil dia ustazah lagi.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping