Isnin, November 18, 2013


Apakan daya bila keadaan dah jadi terdesak macam ni ye tak. Sampai sanggup tu pegi tepi jalan dan cuba mengorat awek yang lalu lalang kat pasar pagi.

Mungkin diorang ni dah terasa 'Songeh' sebab diorang tak berkemampuan untuk menghulurkan bantuan kepada mangsa Taufan Haiyan tu kot.

Dengar kata puak - puak DAPigs tu semalam buat pungutan derma untuk bantu mangsa ribut taufan Haiyan di kawasan Batu Gajah semalam.

Sumber
Cuma yang menjadi persoalannya, ke mana arah tuju pungutan derma yang diorang buat tu akan disalurkan? Adakah diorang akan hantar sendiri?

Atau adakah ianya sekadar gimik nak menjaga Kemaluan diorang je? Maklum la. Bila bab derma ni, diorang dah banyak kali kantoi bulat - bulat.

Buat tabung Memali, duitnya entah ke mana. Buat tabung Lahad Datu pun macam tu jugak. Sampai hari ni, seposen pun tak diserahkan kepada mereka yang berkaitan.

Jadi, macam mana diorang masih boleh nak cuba menipu rakyat dan buat pungutan derma ni secara terang - terangan? Kan nampak sangat 'wayang' belaka semua tu.

Sebelum ini, ada jugak la Si Ostazah Pening tu buat status dalam laman twitter dia mengutuk tindakan sukarelawan Kelab Putera 1Malaysia yang bantu mangsa Taufan Haiyan.

Kata dia, orang kat dalam Malaysia ni tak terbantu, dok sibuk nak bantu orang kat luar Negara. Tapi yang dia tak de buat apa - apa lansung. Setakat meroyan dalam twitter je.

Sekarang berani tak dia tujukan status dia tu kepada beberapa orang ahli DAPigs yang diketuai oleh Si Sivakumar ni secara terang - terangan?

Berani tak dia nak kata yang tindakan DAPigs ni hanya satu tindakan yang sia - sia memandangkan DAPigs pun masih GAGAL selesaikan masalah diorang sendiri.

Kalau setakat pandai tunding jari dan memburukkan sesama Melayu Islam sambil goyang kaki main twitter kat rumah, baik tak payah banyak cakap la!!! Buat mengabihkan masa je. Tak mendatangkan faedah lansung!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping