Rabu, Disember 11, 2013


Hekeleh!!! Nampak sangat yang Si Ketua Penipu tu memang benar seorang manusia yang TAKUT nak berhadapan dengan KEBENARAN. Cakap je dia ni bagus.

Tapi hakikatnya, dia la manusia paling BACUL sekali bila KEBENARAN itu hendak ditegakkan. Mungkin sebab tu la 'Anu' dia pun bengkok dan tak boleh tegak kot.

Jika sebelum ini, Si Ketua Penipu tu katanya telah melarikan diri dari menghadapi mangsa bencana banjir di Malaysia. Dia lebih rela 'bercanda' dengan Mat Salleh di Amerika.

Rupanya, ada lagi sebab yang lebih kukuh yang membuatkan Si Ketua Penipu tu cabut lari dan bercawat ekor. Rupanya dia TAKUT nak pergi mahkamah.

Hari ini, jadual perbicaraan rayuan kes liwat Si Ketua Penipu tu terhadap Mohd Saiful diperdengarkan. Namun kehadiran dia membantutkan perbicaraan hari ini.

Selain ketidak hadiran Si Ketua Penipu tu, turut dilaporkan bahawa Si Karpal Whilchar tu jugak tengah sakit nak mampos dalam Hospital. Tunda lagi la kes ni nampak gayanya.

Memang hakikatnya, itulah yang nak sangat dek Si ketua Penipu tu. Dia memang nak rayuan kes ni ditangguhkan berjuta - juta kali supaya dia dapat elak dari berhadapan dengan KEBENARAN.

Kalau kita tengok selama hari ini, macam - macam cara dia buat untuk mengugurkan lantikan Pendakwa Raya dengan pelbagai jenis tuduhan. Tapi bila hari bicara, dia pulak yang tak datang.

Andaikata Si Ketua Penipu tu berada dipihak yang BENAR, untuk apa dia sibuk sangat nak mengelakkan diri dan mencipta alasan yang bukan - bukan selama hari ini?

Kenapa dia perlu cari pelbagai helah untuk menjauhkan diri dari dihadapkan ke mahkamah? Hanya orang yang bersalah je suka buat helah tak tentu arah ni. 

Mungkin Si Ketua Penipu tu pun rasa macam tu jugak kot? Maka sebab itulah dia kerap kali mencipta alasan yang bukan - bukan untuk menangguhkan kes tersebut.

Nah!!! Sekarang kita nilaikan sendiri sifat manusia yang BACUL macam Si Ketua Penipu tu. Dah memang sah dia ni TAKUT berhadapan dengan KEBENARAN dan KEADILAN. Jadi, yang dia dok bercakap nak perjuangkan tu apa kejadahnya? Setakat bercakap je, tapi tak reti buat baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je!!!

Ps: Mujur dia jumpa awek Mat Salleh tu dia pakai seluar dan tak kantoi pakai cawat. Kalau tidak, NAYA WOooo!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping