Rabu, Disember 11, 2013


Inilah masalahnya dengan Pencacai Pakatan Haramjadah ni. Kerja diorang hanya tau menghentam tanpa merujuk kepada situasi sebenar. Jangan harap la diorang nak cerita pasal fakta.

Hakikatnya, nak faham mengenai definasi DARURAT tu sendiri pun Si Fuziah tu tak tau. Inikan pulak dikalangan pencacai - pencacai dia yang ada dibawah.

Diorang ni sendiri pun tak tau isi kandungan usul yang dibangkit oleh Si Fuziah tu dalam dewan Parlimen sebelum ini. Pun diorang nak buat cerita macam diorang tau semua benda?

Apa yang dibentangkan oleh SI Fuziah tu dalam dewan Parlimen hanya untuk mendesak pihak Kerajaan isytihar darurat supaya bantuan dapat disalurkan dengan segera.

Walhal, tak perlu isytihar darurat pun, Kerajaan tetap juga menyalurkan bantuan secepat yang mungkin bagi memastikan keselamatan rakyat. Itu yang paling penting.

Tapi, macam yang dah biasa kita katakan sebelum ini. Dasar jenis puak - puak Pakatan Haramjadah ni memang dia suka menafikan Kebenaran. 

Tu pasal la diorang ni kena sekolah dek Pengarah MKN tu. Dasar orang tak paham bahasa, memang susah la. Orang macam tu kalau ditimpa bencana, biarkan aje. Lantak dia la nak tenggelam dalam banjir tu. Baru dia tau langit tinggi atau rendah!!!
Banjir yang berlaku di Kuantan bermula pada 2 Disember 2013 dan Ahli Parlimen Kuantan hanya membawa perkara ini ke Dewan Rakyat pada 4 Disember 2013. 

Pada waktu YB Fuziah Salleh mengutarakan usul berkenaan, anggota tindak balas sudah pun beroperasi selama dua hari bagi mengeluarkan mangsa untuk dipindahkan ke pusat pemindahan dan mangsa yang berjaya diselamatkan adalah seramai 13,460 orang di Kuantan sahaja. 

Pemindahan seluruh negara setakat jam 12.00 malam 4 Disember 2013 melibatkan 21, 253 mangsa. Sebenarnya, Puan Nur Adilla dalam tulisan ini memberi gambaran bahawa YB Fuziah Salleh, Ahli Parlimen Kuantan tidak turun ke padang sewaktu banjir mula berlaku serta tidak mengikuti perkembangan banjir di kawasan Parlimen Kuantan yang beliau wakili.

Adalah tidak adil bagi penulis untuk menyimpulkan bahawa operasi menyelamat, memindah, dan pengagihan keperluan kepada mangsa banjir hanya dilakukan oleh MKN setelah ditekan dan didesak oleh ahli politik. 

Perlu dijelaskan di sini bahawa MKN menguruskan bencana tanpa dipengaruhi sebarang fahaman politik mahupun individu berkepentingan. Prioriti utama adalah menyelamatkan nyawa tanpa mengira latar belakang, kaum, agama, serta fahaman politik seseorang.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping