Rabu, Disember 11, 2013


Inilah masalahnya dengan puak - puak Pakatan Haramjadah ni. Niat kita nak tolong dia jelaskan isu, tapi sebaliknya kita pulak yang dituduh menyebarkan fitnah tak tentu pasal.

Dalam laman media sosial semalam, kecoh isu kononnya Si Fuziah tu kena maki dengan Tuanku di SJKC Chung Ching. Katanya, Tuanku murka dengan Si Fuziah tu.

Untuk mendapatkan penjelasan yang betul, seorang sahabat mengajukan soalan tersebut kepada SH melalui laman twitter. Maka SH menjelaskan apa yang SH tau.

Dari apa yang dimaklumkan kepada SH, memang benar Tuanku dan Fuziah melawat Pusat Pemindahan Mangsa Banjir di SJKC Chung Ching pada hari yang sama.

Tetapi waktu mereka berdua melawat berbeza. Jika ikut jadual, Tuanku melawat pagi sedangkan Fuziah pulak turun ke SJKC Chung Ching tu lewat petang.

Maka, adalah sesuatu yang mustahil untuk mereka bertembung di Sekolah tersebut dan tidak munasabah perkara yang didakwa dalam laman media sosial sebelum ini adalah benar.

Tak lama selepas itu, Si Fuziah ni sendiri bertanya soalan yang sama melalui laman twitter SH, bertanya apa ceritanya. Maka SH pun jelaskan perkara yang sama.

Sambil itu, SH mahukan pengesahan dari Si Fuziah tu sendiri dan dia pun menafikan pertembungan diantara dia dengan Tuanku itu berlaku di SJKC Chung Ching.

Yang herannya, dia pulak menuduh SH yang menyebarkan cerita tersebut dalam laman media sosial. Pulak dah!!! Kita yang mintak pengesahan, kita pulak yang dituduhnya?

Kita yang bagi penjelasan bahawa perkara tu tak berlaku, dia boleh tuduh kita pulak yang terlibat menyebarkan fitnah tu dalam laman media sosial? Macam GAMPANG!!!


Apa yang SH lakukan hanya untuk menafikan fitnah yang dibuat dan disebarkan oleh puak - puak 'berkenaan' dalam laman media sosial terhadap DYMM Tuanku Sultan Pahang. Itu pun Si Fuziah tu tak reti nak ucap terima kasih jugak ke? Agak - agak la wei!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. hahahaha mangsa keadaan betul ko...biasa la..tu maknanya dia dh biasa buat fitnah..nokok tambah cerita...tu yg dia panik..sbb dia sedang difitnah...so org yg panik..semua bende dia baca..salah paham..tu yg dia tuduh ko tu...

    -smh-

    BalasPadam
  2. Buang je tudung kat kepala tu kalau dah selalu berbohong.biasanya kalau sultan dtg melawat,rasa2nya mp kena iring jugak kot

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping