Rabu, Disember 25, 2013


Siapa dia golongan 'Minoriti' yang dimaksudkan oleh Uskup ni sebenarnya? Siapa lagi yang menyokong penggunaan Kalimah Allah bagi orang Bukan Islam ni jika bukan pemimpin PAS?

Sekarang, Si Uskup ni dah keluarkan arahan supaya kumpulan Minoriti tu menyuarakan pendirian mereka secara terang - terangan dan menyokong Bukan Islam menggunakan kalimah Allah.
Ketua Uskup Tan Sri Murphy Pakiam merayu kepada golongan minoriti Melayu yang menyokong orang bukan Islam menggunakan kalimah 'Allah' supaya menyuarakan sokongan tersebut demi masyarakat Kristian.

Beliau merujuk kepada tinjauan oleh usat Kajian Demokrasi dan Pilihan Raya Universiti Malaya (Umcedel) yang menunjukkan bahawa 77 peratus responden Melayu percaya bahawa orang Islam patut mendapat hak eksklusif menggunakan kalimah tersebut, dan 11 peratus yang berpendapat sebaliknya.

"Kami tidak percaya bahawa warisan kerohanian umat manusia terbina atas pandangan satu spesies sahaja.

“Ia kelihatan seolah-olah kita terpaksa bergantung kepada 11 peratus saudara Melayu yang mewakili 1.6 juta jumlah sebenar, untuk menetapkan nada dalam wacan keamanan dan keharmonian Malaysia,” katanya.
Jadi, PAS tunggu apa lagi? Bila diorang nak nyatakan pendirian mereka secara terang - terangan? Atau adakah mereka hanya setakat berani dengan orang yang seagama dengan diorang je?

Kalau sebelum ni, berani pulak puak - puak Parti Angguk Saja tu mendakwa UMNO yang sengaja menuduh mereka mempolitikkan isu tersebut. Nak pulak Si Mahfuz Bean tu.

Jadi sekarang, kita desak agar Ketua Penerangan PAS tu tampil dan nyatakan pendirian dia serta parti yang dia wakili secara terang - terangan. Jangan setakat pandai bercakap je!!! Buat mengabihkan air liur apa kejadahnya!!! Buat mengabihkan masa je!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping