Ahad, Januari 05, 2014


Sewaktu awal penglibatan Si Ostazah Pening tu dalam gerakan Pakatan Haramjadah, perkara pertama yang dia buat ialah menyertai gerakan membebaskan tahanan ISA.

Dia bersama beberapa lagi orang rakan seperjuangan serta Pencacai Pakatan Haramjadah tu telah berkumpul depan Pusat Tahanan ISA di Taiping bagi memperjuangkan kebebasan mereka.

Nah!!! Sekarang semua tahanan ISA tu dah pun dibebaskan. Puas tak hati diorang? Adakah diorang masih lagi tak puas hati dengan pihak Kerajaan yang kerap kali didakwa dengan pelbagai tuduhan?

Tapi, kesian jugak la dengan puak - puak Pakatan Haramjadah ni bila semua tahanan ISA tu dibebaskan kelak. Kira kejam sungguh Kerajaan ni terhadap puak - puak Pakatan tu sebenarnya.

Mana tidak. Kalau dah semua tahanan ISA tu dibebaskan hari ni, kat mana pulak diorang nak berdemo sambil menjerit tak tentu arah lepas ni? Macam mana diorang nak buat fitnah terhadap Kerajaan?

Takkan la diorang nak menjerit kat depan Hospital Tanjung Rambutan, desak Kerajaan bebaskan semua pesakit kat situ kot!!! Takut nanti, silap hari bulan, diorang pulak yang kena masuk Hospital tu! Maklum la, semuanya dah hilang akal belaka!!!
KUALA LUMPUR: Kerajaan akan membebaskan enam tahanan terakhir Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) di Kem Tahanan Taiping, Perak pada Ahad.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, kesemua tahanan itu merupakan mereka yang terdiri daripada anggota kumpulan pengganas Darul Islamiah (DI) Sabah yang ditangkap pada 14 November 2011.

"Mereka dikenakan perintah tahanan selama dua tahun. Mereka terdiri daripada tiga rakyat Malaysia, dua rakyat Indonesia dan seorang rakyat Filipina," katanya pada Sabtu.

Tiga rakyat Malaysia tersebut ialah Adzmi Pindatun, Mohd Nazri Dollah dan Bakar Baba. Sementara itu dua warga negara Indonesia yang akan dibebaskan ialah Muhammad Adnan Umar dan Darto Bandu, manakala warganegara Filipina ialah Muadz Hakim.
Categories:

1 ulasan:

  1. Masa tahanan ISA tu dibebaskan, takder plak ostazah ni dgn juak2 dia datang menyambut. ucap tahniah ke apa ke. bukan ke ini "hasil tangan" diorg? ke dah lupa pasal isu ni? patutnya diorg kena raikan la "kejayaan" diorg ni bersama tahanan ISA yg terakhir tu. Mungkin ostazah ni sedang bergumbira sakan dgn "tahanan ISA (Ini Suami Aku) muda" dia kot...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping