Isnin, Februari 24, 2014


Inilah masalahnya bila Ostad dari kalangan puak - puak Parti Angguk Saja tu sendiri tak dapat nak membezakan diantara ceramah agama dan ceramah Politik. Maka kucar kacir la jadinya.

Mula la dia nak salahkan orang lain. Padahal dia sendiri tak faham mengenai perbezaan dua perkara tersebut. Jadi, dia guna la alasan klise bagi membetulkan keadaan diri dia yang dah buat silap tu.

Dia akan guna apa jua cara untuk menghalalkan cara. Dah tentu dia akan guna alasan kata Agama dan Politik tu tak boleh nak dipisahkan. Dalam Agama tu ada Politik. Dan Politik tu memerlukan agama.

Alasan tu sebenarnya hanya sekadar untuk menyelamatkan diri dia je sebenarnya. Walhal, pengertian maksud tersebut yang sengaja diputar belitkan untuk mengelirukan orang lain.

Ostad keliru dengan diri sendiri
Memang benar dalam agama tu ada Politik. Tetapi Agama tidak menghalalkan ianya diperalatkan untuk kepentingan Politim berkepentingan. Maksud itu yang GAGAL difahami oleh Ostad PAS ni.

Dah jelas yang jemaah surau tu tak suka bila dia berbicara mengenai Politik berkepartian. Mereka jangka ceramah agama ni perlu bebas dari konsep Politik berpartian yang biasa menjadi amalan kepada puak - puak PAS tu.

Tapi, Ostad ni jenis manusia yang tak reti bahasa. Dia tak pandai nak menghormati kehendak jemaah. Yang dia pentingkan hanya pandangan diri dia sendiri tanpa mempedulikan orang sekeliling.

Soalnya, adakah wujud dalam tuntutan agama untuk membezakan manusia berdasarkan parti yang mereka sertai? Rasanya, dalam agama, tak de sebut pulak bab parti - parti Politik ni. 

Jadi, memang nampak sangat la yang Ostad tu sendiri keliru dengan konsep Politik kepartian yang dibawa oleh parti dia selama hari ini!!! Kalau ye pun dia dah sesat, jangan la nak sesatkan orang lain pulak!!! Buat malu je orang panggil dia Ostad. Tapi bab itu pun dia tak faham!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Kat surau masjid kena neutral or seems neutral. Yg dtg surau masjid bukan org PAS / UMNO je, ramai yg non partisan yg tak suka dgr cerita ceramah dok cerita salah org, sdg salah sendiri pun bnyk.

    BalasPadam
  2. ostad tak makan saman... nak tunjuk hero. jangan jadi ayam jantan berkokok2.. mencirit penuh candu.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping