Selasa, Februari 18, 2014


Wah!!! Ini dah jadi satu misteri nusantara ni. Kenapa pulak Si Nurul Izzah yang terkenal dengan kelantangan dia menyuarakan pendapat tu takut tak pasal - pasal?

Adakah dia takut nak berhadapan dengan orang ramai sejak kes penceraian dia dan suami dia mendapat liputan meluas dalam laman media sebelum ini? Adakah dia malu dengan perkara tersebut?

Atau adakah Si Nurul Izzah sekarang ni sudah mula hilang keyakinan diri untuk terus berhadapan dengan realiti? Jika tidak, kenapa pulak dia boleh lepaskan peluang seperti ini?

Kalau dilihat tindakan Si Nurul Izzah tu sebelum ini, dia memang minat sangat dengan forum yang seumpama ini. Tapi kenapa pulak dia tak hadir dalam forum yang diadakan semalam?

Kata salah seorang aktivis seni yang turut serta dalam seminar Kassim Ahmad semalam menjelaskan bahawa Si Nurul Izzah tu telah dijemput untuk jadi ahli panel. Tapi tak dapat hadir disaat - saat akhir.

Jika tadi, Si Mahfuz Bean tu terasa seperti ditampar oleh Si Kassim Ahmad kerana melabelkan beberapa 'Ulama' sebagai Paderi yang dianggap maksum oleh para pengikutnya.

Disebabkan kenyataan tersebut, maka Si Mahfuz Bean ni mula meroyan tak tentu arah dan mendesak supaya pihak Kerajaan mengambil tindakan terhadap Kassim Ahmad.

Si Mahfuz Bean tu dakwa, Si Kassim Ahmad tu dengan sengaja cuba menyeleweng pandangan rakyat mengenai Islam yang sebenar. Maka sebab itu tindakan perlu diambil.

Yang herannya, kenapa Si Mahfuz Bean tu tak bising pulak sewaktu Si Nurul Izzah tu bercerita mengenai hak orang Islam yang mahu keluar dari agama sesuka hati mereka?

Kenyataan Si Nurul Izzah tu jelas menjurus kepada MURTAD dan ianya memang ditentang secara terang - terangan dalam Islam. Kenapa Si Mahfuz tu tak desak suruh Kerajaan ambik tindakan?

Dalam forum yang turut dihadiri oleh salah seorang pemimpin Liberal dalam PAS, Si Nurul Izzah tu jelas mempertikaikan tindakan Kerajaan yang melarang umat Islam keluar dari agama sesuka hati mereka.

Kata Si Nurul Izzah tu, perkara tersebut tidak wajar dilakukan sedangkan hukum dalam Islam sudah jelas dan nyata melarang perkara berkenaan dilakukan. Pun Mahfuz Bean tak nak desak jugak?

Inilah masalahnya dengan pemimpin - pemimpin Pakatan Haramjadah ni. Diorang ni memang suka buat tindakan yang berat sebelah. Asalkan ianya tak mendatangkan sebarang faedah kepada kepentingan Politik mereka, pasti akan ditentang. Tak kira la sama ada ianya halal atau haram!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Assalammualaikum wmt,
    Sesungguhnya Allah swt maha melihat dan maha mengetahui isi hati setiap hambaNya.
    Unyuk itu Allah swt menentukan tatacara hidup hambaNya dgn 'hukum hakam' melalui al-Quran dan sunnah Rasulullah saw.
    Siapa yg menyeleweng setelah mengetahui segala hukum hakam berkenaan, maka tunggulah akibatnya, iaitu bala musibah dari ketentuanNya. Lebih-lebih lagi mereka yg menggunakan nama Allah swt untuk kepentiongan diri di dunia fana ini.
    Ilmu ada. amalannya tiada. Cakap tak serupa bikin.

    Segalanya terjadi apabila Allah swt menguji hamba-hambaNya dgn kekayaan dunia dan pangkat darjat.
    Lupa diri, kufur nikmat dan ego yg tinggi membawa kepada sikap riak dan ujub.

    Justeru kembalilah ke jalan Allah swt dgn bertaubat nasuha semasa nafas masih turun naik. Yg penting ingatlah bahawa 'sesiapa yg suka sangat mencari keburukan orang lain, InsyaAllah keburukan sendiri akan terdedah dgn sendirinya tanpa diduga'.
    Itukah yg telah tarjadi kpd puak-puak pembangkang?

    BalasPadam
  2. Patut duduk rumah....jaga anak2 dan suami. Itu lebih baik drp sibuk keluar berpolitik.... PRU dah selesai tapi PR masih berpolitik...bila lah agaknya nak bekerja makmurkan rakyat dan negara dgn idea2 yg berfaedah.........Kita yg tengok, dengar penat dengan politik yang tak habis2 ni.....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping