Isnin, Februari 17, 2014


Hehehe!!! Panas masih terasa dipipi Si Mahfuz Bean tu bila dia terasa seperti ditampar oleh Si Kassim Ahmad dalam forum yang diadakan semalam. Tak pasal - pasal je dia yang terasa songeh.

Dalam forum yang diadakan semalam, Si Kassim Ahmad tu memberi penjelasan bahawa Islam yang sebenar di Malaysia ini telah diselewengkan oleh mereka yang dianggap sebagai 'Kasta Paderi'.
"Mereka mendewa-dewakan pemimpin agama yang mereka anggap maksum dan yang telah memutuskan semua soalan dalam kehidupan mereka," kata beliau ketika memberi ucapan dalam "Seminar Pemikiran Kassim Ahmad: Suatu Penilaian" di Putrajaya hari ini.
Nah!!! Kemungkinan ayat itu yang jelas dilihat sebagai satu tamparan hebat buat orang seperti Mahfuz Bean dan pengikut - pengikut Parti Angguk Saja tu. Sebab itulah dia marah.

Jika dilihat dari satu sudut, memang benar puak - puak Parti Angguk Saja tu mengangkat sesetengah pemimpin mereka sehingga ke tahap maksum dan lansung tidak boleh dipertikai.

Sebab itu apabila pemimpin - pemimpin tersebut mengeluarkan arahan, ada yang menganggapnya sebagai satu 'Fatwa' yang WAJIB diikut dan berdosa besar jika tidak dituruti.

Sebagai contoh, pemimpin mana yang melabelkan 'Kafir' terhadap mana - mana pihak yang menentang PAS jika bukan dari kalangan puak - puak Parti Angguk Saja tu?

Jelas, pentafsiran 'Kafir' terhadap orang yang menentang mereka merupakan satu jenis penyelewengan yang nyata dilakukan oleh kepimpinan Parti Angguk Saja tu selama hari ini.

Malah, ianya turut diserapkan sejak dari mereka kecil yang membesar dalam kelompok serta komuniti Parti Angguk Saja tu. Mereka membesar dan terus mempercayai fatwa songsang yang dikeluarkan.

Maka tak heran la yang Si Mahfuz Bean ni boleh jadi hilang akal tak tentu arah bila dibidas dan disindir sedemikian rupa. Kalau dia panggil orang lain Kafir tak pe. Tapi kalau orang labelkan dia sebagai 'Paderi', dia nak marah pasal apa pulak!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. BETUL APA YANG KASIM AHMAD KATA PEMIMPIN TINGGI PAS MACAM PADERI. CUMA PADERI BOLIH MEMAAFKAN KESALAHAN DAN MEMBERSIHKAN DOSA ORANG. KAN NIK AZIZ PUN BUAT MACAM TU....TAK CAYE? TANYA ADUN SELINSING DULU TU...KES MAIN BINI ORANG DALAM KERETAPI..HO...HO...HO...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping