Khamis, Mac 20, 2014


Itu tanggapan yang dapat dibuat bila kita baca kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Kit Siang ni. Mungkin dia ni dah nyanyuk gamaknya. Bercakap pun main ikut sedap mulut dia je.

Jika sebelum ini, puak - puak Pakatan Haramjadah tu jugak yang meroyan sebab tak dijemput turut serta dalam taklimat mengenai laporan kehilangan pesawat MH370 tu.

Bukan setakat Si Fuziah tu je yang meroyan, tapi ramai lagi pemimpin Pakatan Haramjadah tu yang tak puas hati sebab tak dijemput hadir ke sesi taklimat tersebut.

Diantara yang melahirkan rasa tak puas hati ialah Ahli Parlimen DAPigs Serdang yang turut mendedahkan notis berkaitan dengan sesi taklimat tersebut.

Si Ahli Parlimen DAPigs Serdang tu kata, surat notis mengenai sesi taklimat tu hanya diedarkan kepada Ahli Parlimen BN dan tidak melibatkan Ahli Parlimen Pembangkang.

Turut mempertikaikan perkara tersebut ialah Ahli Parlimen PKR Bayan Lepas yang menyifatkan Pemangku Menteri Pengangkutan sengaja nak bermain Politik.

Semua dakwaan dan tuduhan tersebut dibuat hanya semata - mata mereka tidak dijemput untuk mendengar taklimat berkaitan dengan kehilangan pesawat MH370 tu sebelum ini.

Hakikatnya, sesi taklimat tu diminta oleh BNBBC melalui Pengerusinya iaitu Tan Sri Shahrir Samad seperti mana yang telah kita jelaskan sebelum ini. (Klik Sini)

IRONIKnya, bila tawaran dibuat oleh Pemangku Menteri Pengangkutan untuk diadakan sesi taklimat kepada puak - puak Pakatan Haramjadah ni, lain pulak respon yang diterima.

Diorang pulak yang menolak mentah - mentah tawaran untuk diberi sesi taklimat tersebut dengan dakwaan yang bukan - bukan oleh Si Kit Siang.

Boleh pulak dia dakwa yang sesi taklimat tu hanya membuangkan masa dan tak mendatangkan faedah. Habis, apa kejadahnya Ahli Parlimen DAPigs Serdang tu merengek sebelum ini?

Buat apa Si Fuziah tu meroyan tak tentu pasal dalam sidang media merungut kata diorang tak dijemput menghadiri sesi taklimat tu sekiranya diorang anggap ianya hanya membuangkan masa?

Kalau sesi taklimat tu tak mendatangkan sebarang faedah, buat apa pulak Ahli Parlimen PKR Bayan Lepas tu tuduh Pemangku Menteri Pengangkutan sengaja nak bermain Politik?

Itu menunjukkan sifat RETORIK puak - puak Pakatan Haramjadah ni sebenarnya. Diorang bukannya kisah sangat dengan apa yang berlaku. Tujuan diorang sekadar nak tarik perhatian je. Tu pasal la diorang merengek macam budak kecik tak dapat gula - gula!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping