Khamis, April 17, 2014


Kesian sungguh la tengok seorang ADUN ni meroyan tak tentu arah sampai tahap hilang akal dia dibuatnya. Tapi dia tak boleh nak salahkan orang lain.

Semua penyakit tu dia sendiri jugak yang cari. Dia jugak yang nak tunjuk angkuh tak tentu arah. Jadi, sebab tu la dia dikenakan tindakan sebelum ini.

Al-kisahnya, ada seorang ADUN tu kena gantung selama beberapa persidangan diatas tuduhan liar yang dia buat sewaktu sidang Dewan Undangan Negeri.

Disebabkan mulut dia tak reti nak jaga, maka dia telah dikenakan tindakan sedemikian biarpun peluang untuk dia mintak maaf sudah pun diberikan.

Tapi mungkin disebabkan Si ADUN tu tadi terasa berdendam dengan tindakan yang dikenakan ke atas dia, maka mula la dia pun buat dakwaan yang bukan - bukan.

Dia mula la membuat tuduhan kononnya pihak Kerajaan didapati telah menggadaikan keselamatan serta kesejahteraan rakyat disekitar kawasan yang dia wakili.

Biarpun sebelum ini pihak Kerajaan Negeri telah pun memberi penjelasan mengenai isu tersebut, tapi Si ADUN digantung ni masih lagi tak puas hati.

Dia masih jugak dilihat cuba nak membakar sentimen rakyat kononnya pihak Kerajaan telah mengkhianati amanah yang telah diberikan dalam Pilihan Raya Umum yang lalu.

Dari satu sudut, memang nampak sangat Si ADUN yang digantung tu tadi menyimpan rasa dendam kesumat diatas tindakan yang telah dikenakan kepada dia sebelum ini.

Maka sebab itulah dia keluarkan tuduhan sedemikian terhadap pihak Kerajaan. Tapi kemungkinan juga Si ADUN yang digantung tadi ada niat lain.

Siapa tau  ye tak. Sekarang kan waktu pemilihan sedang giat dijalankan. Maka tak mustahil kalau Si ADUN yang digantung tadi sekadar nak guna isu ni untuk jadi bahan kempen.

Maklum la. Kalau dah namanya puak - puak Pakatan Haramjadah tu, apa saja isu pun akan dijadikan bahan untuk menaikkan nama diorang. Semuanya atas dasar kepentingan diri sendiri. Bukannya dia peduli sangat pun dengan rakyat!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping