Selasa, April 29, 2014


Halahai!!! Kesian pulak tengok Si Husam Kambing ni. Rupanya dia ni masih meroyan tak sudah - sudah selepas habis Pilihan Raya Umum yang lalu.

Nak pulak bila dia tidak lagi dilantik menjadi Exco Negeri dan melepas peluang untuk menjadi Menteri Besar bagi Rejim PAS di Kelantan. 

Mungkin sebab itulah dia mula hilang akal dan jadi tak arah. Bercakap pun merepek je benda yang bukan - bukan. Kalau itu tak meroyan, kita nak kata apa lagi?

Dalam keadaan sekarang, dia masih lagi menganggap bahawa sokongan UMNO terhadap perlaksanaan Hukum Hudud hanya wayang semata - mata.

Kononnya UMNO ni sengaja nak mempermainkan PAS dan memecah-belahkan perpaduan dalam Pakatan Haramjadah tu je. Bukannya sebab nak sokong Hudud tu sangat.
"Bagi saya, isu paling besar di sini sebelum kita pergi lebih jauh, adalah untuk mengetahui apakah pendirian Najib. Adakah BN akan menyokong rang undang-undang persendirian ini? Jika benar, maka kita boleh berbincang. Jika tidak, jelas mereka hanya mempermainkan PAS demi kepentingan agenda mereka," katanya
Nah!!! Itu membuktikan bahawa Naib Presiden PAS ni  berhati busuk. Orang dah bagi sokongan pun dia masih lagi nak bersangka buruk. Kalau orang tak sokong, dia maki hamun.

Hakikatnya dia yang nak mempermainkan isu perlaksanaan Hukum Hudud tu. Mungkin Si Husam ni takut akan kehilangan sokongan dari kalangan mereka yang bukan Islam.

Atau pun, Si Husam ni telah dipilih untuk menjadi Agen Jurucakap kepada DAPigs serta PKR bagi PAS. Maka sebab itulah dia beria - ia hentam perlaksanaan Hudud tu.

Dari satu sudut, untuk apa Si Husam tu nak tanya mengenai pendirian komponen lain dalam Barisan Nasional? Sepatutnya dia pergi pujuk PKR dan DAPigs tu untuk sokong.

Bukan ke sebelum ni PAS kata diorang sedang memberi penjelasan kepada rakan - rakan lain dalam Pakatan? Jadi, untuk apa pulak Si Husam tu sibuk pertikaikan pasal orang lain? 

Itu pun kalau betul - betul dia nak Hudud tu dilaksanakan dan diterima dalam sidang Dewan Parlimen. Maka dia perlu bagi penjelasan tersebut kepada DAPigs dan PKR.

Tapi kalau dia tak serius, nampak sangat la yang Si Husam tu hanya sekadar nak bermain Politik dan mempermainkan Hudud demi kepentingan agenda dia sendiri. Bukannya dia betul - betul nak memperjuangkan hukum tu sangat pun!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. Asalkan ada perangai macam penyangak, buta tuli, kuat menyalak.....TERUSSS....boleh jadi ahli jawatankuasa pembangkang!

    BalasPadam
  2. APA HAL MAMAT KAMBING NI. ORANG SOKONG SALAH. TAK SOKONG SALAH.
    BETUL LA KAN ? HUDUD TU CUMA MODAL POLITIK PAS JER....TIADA HUDUD TAKDE CERAMAH KAFIR LAGI. TAK ADE CERAMAH....SYORUUU PUN MISSS........
    LUPA PULAK KAN PAS DAN PKR PUN DAH KAFIR MACAM UMNO JUGAK. PELUK LAH DAP TU.....SAMPAI DAH KENA SOUND....SUROH BLAH DARI PAKATAN PUN TAK FAHAM2.
    UMNO KE YANG SOUND. MUKA TEBAL TAMPAL KULIT BABI.
    PADAN MUKA....KENA HINA LEBIH DARI DARI UMNO YANG KORANG HINA DULU.

    BalasPadam
  3. isu hudud ni mesti dilihat dlm kerangka yg lebih luas iait pelaksanaan hukum jenayah dalam islam didalamnya termasuklah antara orang yg derhaka pd pemerintah " BUGHAH" disitulah kna bincang hukum pas yng menentang kerajaan islam dibawah pimpinan umno, apakah berani pas bincang perkara ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Knp tak nak bincang derhaka pada Allah swt?

      Padam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping