Rabu, April 23, 2014


Rasa nak termuntah je bila baca artikel Si Nurul Izzah yang disiarkan dalam Sinar Harian ni. Nampak macam dia ni jenis manusia yang gila bayang sebenarnya.

Mungkin dia perasan yang dia 'Cantik', tu pasal la dia suka buat benda yang bukan - bukan. Gamaknya, dia ingat orang suka sangat pada dia. Dia tak tau orang melauat tengok dia.

Diawal perenggan pertama tulisan Si Nurul Izzah tu memetik kata - kata daru Usman Awang yang menjelaskan mengenai perjuangan Politik ni.
“Perpaduan tidak memberi erti kalau sekadar dalam lafaz kata-kata semata. Perpaduan tidak wujud hanya dengan disuruh-suruh dan diseru-seru. Perpaduan harus diwujudkan atas kepentingan rakyat dan bukan kepentingan suatu pihak atau golongan sahaja.”
Jika dilihat petikan ayat tersebut, jelas ianya lebih tepat untuk ditujukan kepada parti yang dianggotai oleh Si Nurul Izzah tu sendiri bukan kepada orang lain.

Realitinya, parti yang dia anggotai tu pun sebenarnya hanya memperjuangkan SEORANG INDIVIDU yang juga merupakan Papa dia sendiri sejak Dulu, Kini dan Selamanya.

Perkara itu cukup jelas dan tidak mampu untuk dinafikan lagi. Realiti itu terpaksa dihadam dan ditelan oleh orang seperti Si Nurul Izzah ni. 

Cuma tinggal lagi, Si Nurul Izzah ni jenis manusia yang tak sedar diri. Maka sebab itu dia sering kali menafikan perkara sedemikian selama 15 tahun.

Mana tidaknya. Selama 15 tahun, kepimpinan utama PKR hanya diterajui oleh Kak Wan Omega, ibu kepada Si Nurul Izzah tu sendiri. Kenapa bukan orang lain yang jadi Presiden?

Malah dalam perkembangan terkini, Si Ketua Penipu tu terpaksa pulak mencalonkan dirinya bagi merebut jawatan Presiden semata - mata untuk mengekang Azmin dari bertanding.

Jika tidak, kenapa selepas seminggu pintu pencalonan ditutup baru Si Ketua Penipu tu nak umum tarik diri? Itu menunjukkan yang Si Ketua Penipu tu ada agenda sendiri.

Jadi, tak payah la Si Nurul Izzah tu nak bercerita pasal "Politik Bersih" dan sebagainya. Sebaliknya, dia perlu cermin diri dia sendiri dulu. Tengok macam mana parti dia berfungsi. Jangan asyik sangat nak berangan tak tentu arah!!! - Bersambung...
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping