Rabu, April 16, 2014


Huh??? Biar betul beb? Siapa pulak yang nak ancam keselamatan Si Rafizi ni? Dia ada hutang dengan Ah Long ke? Ke dia ada cari pasal dengan gengster?

Tidak!!! Ceritanya Si Rafizi ni nak lari dari pihak Polis. Dia tak nak pihak Polis hantar waran tangkap dan heret dia ke Balai. Maka sebab tu la dia awal - awal lagi dah cabut lari!!!

Ceh!!! Tak malu. Kalau bercakap bukan main lagi. Macam la dia tu hebat sangat. Kalau tengok gayanya 'Lawan tetap Lawan' sangat kata dia. Baru nak hantar waran dia dah takut, lawan menda jadahnya!!!

Inilah masalahnya dengan puak - puak Pakatan Haramjadah ni. Berani buat tapi tak berani tanggung. Bila tiba masanya, mula la diorang menggelabah tak tentu arah sampai tahap ada yang terkencing dalam seluar!!! Sendiri cari penyakit, sendiri tanggung la woi!!!
Barangkali Rafizi Ramli tahu yang dia semakin hampir dengan pintu lokap dan seterusnya pintu penjara. Dek kerana itulah, dia TELAH MELARIKAN DIRI dari rumah lamanya dan berpindah ke rumah baru tanpa memaklumkan alamat terbarunya kepada sesiapa pun.

Untuk menghilangkan gemuruh dan takutnya, Rafizi Ramli cuba berlagak berani dengan mengakui bahawa demonstrasi REFORMASI 2.0 yang akan diadakan pada 1 Mei nanti adalah perbuatannya. 
Konon-kononnya dia tidak takut dengan undang-undang dan tindakan undang-undang negara ini. Konon-kononnya dia boleh mendapat sokongan daripada sesiapa sahaja.

Kelmarin, Tian Chua enggan bekerjasama dengan polis ketika menerima Waran Bongkar. Tian Chua ditemui oleh sepasukan pegawai dan anggota polis di lobi Hotel Armada, Petaling Jaya.

Rafizi langsung tidak bersuara tentang hal tersebut. Dia tidak memberikan sebarang ulasan kerana dia sangat takut.

Bagi yang pernah melihat Rafizi di Mahkamah Tinggi Shah Alam sewaktu dihadapkan dengan tangan bergari, anda akan dapat lihat bagaimana takut dan gementarnya Rafizi Ramli. 

Malah dia menggigil dan hampir menangis ketika diseret oleh polis ke dalam lif. Walaupun cuba tersenyum namun yang jelas, Rafizi Ramli tersangat takut sehinggakan geletar tubuhnya dapat dilihat dan pucat lesinya tidak dapat disembunyi-sembunyikan.

Barangkali kerana sedar dia berhadapan dengan masalah yang lebih besar, Rafizi Ramli cuba pula melakukan sesuatu yang lebih besar natijahnya apabila Forum REFORMASI 2.0 yang diadakan di Melaka, telah dihadiri oleh 8 persatuan Cina termasuklah PERSATUAN SAHABAT KARIB Sekolah Cina Pay Fong, Melaka. Forum tersebut dianjurkan oleh Dewan Perhimpunan Cina Melaka.seterusnya...
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Mut rafizi ni dah kawin ke,anak berapa orang. HOBI APA, makanan kegemaran........apa apa la tolong siasat nenek i minat kat dia.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping