Rabu, April 30, 2014


Isu manipulasi undi dalam pemilihan PKR kali ini semakin meruncing apabila kepemimpinan parti itu tampil mendesak supaya tindakan tegas dikenakan terhadap calon yang terbabit.

Senario tidak sihat yang dikaitkan dengan calon dan penyandang Timbalan Presiden, Azmin Ali dikesan ketika proses pengiraan undi di Cabang Batang Sadong, Sarawak.

Mengikut rekod, perkara seperti ini pernah berlaku pada pemilihan parti 2010 dan dilaporkan kepada JPP. Bagaimanapun tiada sebarang tindakan diambil terhadap Azmin.

Kejadian terbaharu ini turut mencetuskan kemarahan ramai dan mendorong Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) menjalankan siasatan selepas menerima aduan pelbagai pihak.

Gesaan sama dikemukakan calon Timbalan Presiden PKR, Khalid Ibrahim yang mendesak Biro Politik parti supaya tidak berkompromi dengan mana-mana calon yang terbabit.
"PKR dan Pakatan Rakyat kecewa dengan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) parti kerana tidak telus dalam pilihan raya. Jadi, JPP kena buat kajian dengan betul," katanya di Bangunan SUK di Shah Alam, Rabu.
Abdul Khalid yang juga Menteri Besar Selangor berkata, beliau masih tidak berpuas hati dengan penjelasan yang diberikan JPP mengenai insiden tersebut.
"Saya mesti dapatkan laporan yang tepat tentang perkara ini (blackout). Malah calon lain patut dimaklumkan mengenai situasi sebenar pada ketika itu," katanya.
Sementara itu, di PETALING JAYA, Badrul Hisham mendakwa penipuan yang berlaku sengaja dibuat untuk memenangkan calon tertentu.
“Saya bersama rakan penyokong reformasi menghantar memorandum bantahan dan laporan penipuan kepada wakil JPP untuk tindakan lanjut.

“Kita tahu ada pengawas di tempat pengundian yang cuba memanipulasi undi untuk memenangkan calon tertentu. Justeru, kita harap JPP akan menyiasat dakwaan salah laku yang kita kemukakan ini dan akan mengambil tindakan segera ke atas pihak yang terlibat tanpa mengira pangkat atau kedudukan,” katanya.
PS: Kiranya, memang malang sungguh la nasib Si Azmin tu ye tak. Habis semua orang nak bermusuhan dengan dia. 

Itu membuktikan bahawa ramai dikalangan ahli yang meluat dengan perangai Haramjadah dia. Itu bahananya bila suka sangat nak tunjuk yang diri dia je yang bagus!!! Penyudahnya, orang pun hilang rasa hormat!!!

Jangan lupa klik kat sini sekali.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping