Selasa, April 29, 2014


Halahai!!! Malunya la bila baca komen yang diberikan penulis dalam laman Free Malaysia Today ni. Malu sebab dua orang jantan tu nampak sangat tak de maruah.

Hanya semata - mata nak memenuhi nafsu serakah diri sendiri, sanggup diorang bertenggek pada Si Bakal Janda yang tak berapa nak laku tu? Dayus sungguh gayanya!!!

Mungkin dua orang jantan tu sedar yang diorang tidak mempunyai sebarang kelayakan yang sewajarnya agar dipilih oleh ahli untuk menjadi pemimpin parti.

Maka terpaksa la diorang bergayut pada kain Si Bakal Mak Janda tu untuk meneruskan agenda peribadi mereka sendiri. Yang Si Bakal Mak Janda tu pulak perasan tak tentu arah.

Takkan la dia tak perasan lansung yang dua orang jantan tu sekadar nak mempergunakan dia untuk memuaskan nafsu serakah mereka semata - mata? Ke dia pun dah kena jampi?

Tapi, apa nak heran ye tak. Yang Si Bakal Mak Janda tu pun nak hidup jugak. Mungkin sebab itu la dia sanggup buat apa saja untuk memastikan kehidupan dia dapat diteruskan.

Realitinya, Si Bakal Mak Janda tu sendiri pun tak mempunyai sebarang kekuatan untuk dijadikan sandaran. Jadi, macam dua orang jantan tu boleh percaya pada dia?

Apa yang pasti, Si Bakal Mak Janda tu lebih merupakan liabiliti kepada pasukan dan bukannya sumber kekuatan. Kalau sekadar nama dia je, tak laku beb.

Sebab dikalangan ahli sekarang pun dah mula ada yang menyampah pada nama dia. Semuanya dengan alasan parti tu bukan milik anak beranak.

Maka sebab itu ahli diperingkat bawahan pun mula menyampah dengan nama yang ada pada Si Bakal Mak Janda tu. Jadi, memang betul la Si Bakal Mak Janda tu tak laku jugak.

Nak pulak bila kemelut rumah tangga Si Bakal Mak Janda tu masih lagi menjadi topik perbualan dikalangan ahli. Isu tuntutan fasakh dia pun masih lagi belum selesai.

Jadi, untuk apa dua orang jantan tu masih lagi nak menaruh harapan pada Si Bakal Mak Janda tu? Dia hanya diibaratkan sebagai 'Sokong Yang Membawa Rebah'. 

Masa depan rumah tangga pun belum tentu dapat dipertahankan, inikan pulak dasar perjuangan parti!!! Penyudahnya nanti jadi macam pepatah P.Ramlee, "Si Penyangak kena tipu dengan Si Penyamun'. Masa tu, baru la diorang ada akal!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. air dah naik kepala....lama tak service. tu sebab meracau dan melalut tak sudah....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping