Ahad, April 27, 2014


Malang sungguh nasib Pakatan Pembangkang di Malaysia ni apabila mempunyai seorang peguam yang agak bodoh dalam hujahnya.

N.Surendran membidas kenyataan Ketua Polis Negara yang berkeras mahukan notis selama 10 hari diberi kepada pasukan keselamatan tersebut jika mana mana pihak ingin membuat sebarang perhimpunan.

Surendran menggunakan kuasa yang digunakan oleh mahkamah bahawa tidak ada undang undang yang boleh diambil terhadap penganjur serta peserta himpunan aman seperti mana yang berlaku keatas Nik Nazmi yang didakwa atas tuduhan menganjurkan perhimpunan haram oleh mahkamah rayuan.

Sebab apa Sangkakala kata Surendran ni bodoh? Sebab salah satunya ialah, pihak polis meminta notis selama 10 hari tu untuk melakukan persediaan bagi menghadapi segala kemungkinan.

Bukan bapak ngan mak si Surendran ni je yang nak datang berhimpun nungkin ianya akan mencecah ratusan orang dan pihak polis perlu mengambil langkah keselamatan demi menjamin keselamatan orang awam apabila kera dan beruk berhimpun.

Maklumlah pengikut pakatan yang berhimpun ni mana ada hati atau perasan, tengok apa yang berlaku dalam himpunan BERSIH dulu, beriya penganjur berjanji ianya akan berjalan dalam keadaan aman dan makmur, tapi kesudahannya berlaku juga rusuhan.

Ini membuatkan pihak polis bertindak meminta notis himpunan dan kalau korang nak berhimpun depan rumah Anwar atau Ambiga dan tak pergi ke tempat tempat tumpuan orang ramai lantak korang le.

PS: Apa la yang nak diherankan sangat. Dah berjanji dengan Beruk, maka Beruk jugak la perangai diorang ni. Sifat puak - puak Pakatan ni memang tak boleh nak diubah!!!

SH cadangkan, lepas ni Polis tak payah susah - susah nak ambik 'port' sangat dengan Beruk - Beruk ni. Biar lantak diorang nak tunggang terbalik sekali pun. Menjaga orang lagi senang dari nak menjaga Beruk!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Hairan betul la. Bila tengok muka mamat ni, rasa nak terajang jer ! Tak tahu kenapa.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping