Sabtu, April 19, 2014


Heh! Memang pelik betul la dengan Pakwe Si Tipah Koyak ni. Dari mana la dia dapat kelayakkan untuk menjadi Peguam gamaknya ye? Dari tepi longkang ke?

Kalau dia pandai sangat, kenapa Si Ketua Penipu tu tak pilih dia je jadi Ketua Peguam dia sebelum ini? Kenapa Si Ketua Penipu tu ambik Karpal jadi Ketua Peguam?

Dalam kenyataan Pakwe Si Tipah Koyak tu, dia anggap penghakiman yang dibuat oleh Mahkamah Rayuan sebelum ini sebagai satu keputusan yang 'Tak Masuk Akal'.

Pakwe Si Tipah Koyak tu dakwa, penghakiman dibuat tanpa merujuk kepada kenyataan bahawa 'Beg Sampel' yang mengandungi DNA Si Ketua Penipu tu telah 'diusik'.

Sekarang persoalannya, apa yang jadi 'bahan bukti'? Beg sampel tu ke atau isi kandungan dalam botol yang tidak diusik oleh sesiapa melainkan Pakar Koroner PDRM?

Jika kita lihat pada hujah penghakiman yang dibuat oleh Mahkamah Rayuan sebelum ini (Klik Sini), jelas penghakiman dibuat bukan sekadar pada bukti itu sahaja.

Tetapi penghakiman juga dibuat berdasarkan kepada hujah pembelaan yang dilakukan oleh Si Ketua Penipu tu dalam kandang tertuduh mengenai dakwaan yang dibuat.

Si Ketua Penipu tu jelas GAGAL menolak dakwaan yang dibuat dan dia juga tidak menafikan bahawa dia turut berada ditempat kejadian seperti yang didakwa.

Sebaliknya, hujah pembelaan Si Ketua Penipu tu hanya sekadar mengecam dan mengkritik sistem kehakiman serta menuduh orang tak tentu arah. Dia bukannya membela diri dia.

Jadinya, tak perlu la Pakwe Si Tipah Koyak tu nak meroyan tak tentu arah demi untuk menjaga Bontot Si Ketua Penipu tu. Tapi dia perlu jadi seorang yang profesional.

Jangan malukan karier dia sebagai peguam. Dia perlu menegakkan Kebenaran. Buktikan bahawa sampel DALAM BOTOL tu telah diusik, bukannya BEG SAMPEL

Dan dia juga perlu buktikan bahawa Si Ketua Penipu tu tak berada ditempat kejadian seperti mana yang didakwa oleh pihak Pendakwaraya. Bukannya meroyan benda yang bukan - bukan macam orang hilang akal!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Tak kena charge sebagai menghina mahkamah pulak malaun ni

    BalasPadam
  2. Mana nak tengok semua tu!!! Mindanya asyik teringat mak wenya yang comel dan 'cute'..... hang pandai melawak ha
    ...... pak we si Tipah? Hahaha geli hati aku hi hi hi...... .....

    BalasPadam
  3. aney....jangan nak meroyan la....itu majlis peguam presiden sudah cakap....suka sama suka ma....
    lagi pun itu air mani nuar ada dalam jubor saiful 4cm dalam.
    lagi satu apasal nuar takut nak diambil dna. adakah sebab dna nuar sudah ada dalam jubor mangsa? itu sebab takut giler.sampai menyorok kat kedutaan turki.
    cuma dia harap karpal sing jer dapat pusing-pusing ini kes. last-last kepala karpal pun pusing akibat terlalu lama tangguh kes.
    aney.....baik kamu layan todi la....jangan bikin lawak punya kerja.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping