Sabtu, April 19, 2014


Dengar - dengar katanya PAS sekarang ni tengah mencari seorang wakil untuk membentankan Rang Undang - Undang Pindaan Syariah di Parlimen nanti.

Kata dek Timbalan Menteri Besar Kelantan tu, PAS sekarang ni dalam proses untuk menjelaskan perkara berkaitan dengan RUU tu kepada rakan Pakatan Haramjadah mereka.

Kata Si Nik Amar, penjelasan tu penting agar semua pihak memahami Hudud yang akan dibentangkan dan tidak menimbulkan Polemik dimasa akan datang.

Heh! Nak dibagi penjelasan kebendanya lagi dengan puak - puak Pakatan tu. Nak pulak kalau dengan PKR dan DAPigs. Diorang bukannya tak faham pasal Hudud ni.

Sebaliknya diorang dah terlebih faham. Maka sebab itu diorang menolak perlaksanaan tersebut secara terang - terangan. Jadi, buat apa lagi PAS nak mengabihkan masa?

Hakikatnya, diorang tolak perlaksanaan Hukum Hudud tu sebab diorang tak nak Malaysia ni dilabelkan sebagai sebuah Negara Islam. Itu satu sebab diorang tolak.

Yang kedua, diorang tolak sebab diorang khuatir Hudud ni akan menggantikan hukuman sivil yang selama ini diguna pakai dalam Malaysia. Itu sebab kenapa diorang tolak.

Bab itu satu hal la. Yang bab nak mencari wakil tu pun satu hal jugak. Buat apa diorang nak susah - susah pening kepala nak mencari wakil untuk bentangkan RUU tu?

Diorang terang - terang ada KETUA PENERANGAN yang duduk tercongok kat dalam sidang Parlimen tu. Kenapa tak suruh dia je yang bentangkan Rang Undang - Undang tu?

Siapa lagi yang layak untuk memberikan PENERANGAN kalau bukan KETUA PENERANGAN parti diorang sendiri? Dah tentu - tentu dia yang PALING FAHAM.

Kalau dulu, mungkin la susah sikit sebab Ketua Penerangan diorang tak duduk kat dalam sidang Parlimen sebab dia sendiri pun bukan Ahli Parlimen.

Tapi sekarang, Ketua Penerangan PAS Pusat tu juga merupakan seorang anggota Parlimen yang duduk dalam dewan Parlimen dan menerima gaji dari Parlimen.

Jadi, tak payah la diorang nak mengabihkan masa nak cari wakil bagi menjelaskan pasal Hudud tu? Bagi je Si Mahfuz Bean tu. Takkan la dengan Si Mahfuz Bean pun diorang tak percaya. Kalau tak percaya, pecat la dia dari jawatan Ketua Penerangan!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. baru nak tercari cari orang, nak buat hudud pe bendanya, kerangka pun tak da, kalau dewan rakyat setuju, baru nak cari apa itu hudud, baru nak buat procedure, baru nak latih kakitangan, baru nak ada pakar undang undang islam, baru nak itu nak ini,...agaknya KIV sajalah nanti, kalau betul,..bentang dalam suratkhabar satu persatu bersiri apa dia kesalahan hudud, bagaimana di hakimkan, apa hak penjenayah, apa hak hak party terlibat, tak jelas lah... yang tahu potong tangan, sebat, lontar...pancung...tapi hak terlibat untuk bukti macam mana.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping