Khamis, April 24, 2014


Huh!!! Tak serik - serik gamaknya puak - puak Pakatan Haramjadah ni cari masalah kat dalam sidang Dewan Undangan Negeri Pahang gamaknya.

Nak pulak dari kalangan puak - puak PKR. Ada berdua pun buat perangai macam budak tak sekolah. Yang sorang dah kena gantung sebab buat tuduhan yang bukan - bukan.

Maka tinggal la sorang lagi meroyan macam orang hilang akal dalam sidang DUN Pahang. Pun dia masih jugak nak tunjuk perangai macam Gengster tak tentu arah.

Sebelum ni, SH ada cerita pasal kisah seorang ADUN yang nak tunjuk dia lebih hebat dari segi undang - undang bila dia bertekak dengan pihak MPK. (Klik Sini)

Dalam ucapan perbahasan hari ini, Si ADUN PKR tu ditanya mengenai isu penggunaan lambang tersebut. Tapi dia sikit pun tak nak menjawab soalan yang diajukan.

Sebaliknya, ADUN PKR tu meneruskan ucapan perbahasan yang telah disediakan oleh pegawai khas dia sampai habis. Dia ingat dia boleh terlepas gamaknya.

Sekali, bila dia habis baca teks ucapan yang dia sendiri pun tak berapa nak faham tu, Timbalan Speaker DUN mintak dia menjawab soalan yang diajukan. Kata dia: 
"Sewaktu saya nak turun semula ke kenderaan saya, saya terlihat pihak MPK nak saman kenderaan saya. Maka saya tanya, dia kenal atau tidak lambang yang saya gunakan?

Pegawai MPK tu jawab dia tau. Jadi saya katakan pada dia, kalau dia tau, kenapa dia masih nak saman kereta saya? Pegawai MPK tu dakwa lambang yang saya gunakan palsu."
Nah! Dari jawapan itu sahaja sudah menunjukkan bahawa Si ADUN PKR tu mempergunakan kedudukan dia sebagai seorang ADUN untuk mengelakkan diri dari disaman.

Dia ingat bila dia dapat jadi ADUN, dia dah terkecuali ke dari sebarang tindakan undang - undang biarpun dia menggunakan lambang yang betul? Silap besar la!!!

Undang - undang tetap undang - undang. Semua orang kena patuhi undang - undang yang telah disediakan. Jangan ingat diri dia lebih besar dari orang lain.

Bab menghina Dewan tu satu hal. Bab dia menyalah-gunakan kuasa serta kedudukan sebagai seorang ADUN tu yang tak betul. Jangan ingat jadi ADUN dia dah bagus sangat!!!

Itu pun belum lagi dia dapat memerintah atau pegang jawatan dalam Kerajaan. Baru jadi ADUN biasa je. Korang bayangkan la jika sekiranya Si ADUN PKR tu dapat jadi Exco atau seumpama dengannya. Lagi besar la Kepala Tengkorak dia!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping