Sabtu, April 12, 2014


Pemilihan PKR Cabang Kuantan panas apabila Ketuanya, Si Fuziah tu dicabar oleh Mantan calon PKR bagi kerusi DUN Semambu (PRU12) iaitu Nancy Khong Saw Gek. 

Nancy yang telah sekian lama menyepikan diri daripada PKR dilihat sebagai calon "harapan" bagi membawa perubahan di Cabang Kuantan kali ini. 

Pada pemilihan 2010, Fuziah menang percuma jawatan itu apabila pencabarnya Saudara Megat (Romagan) dibatalkan akibat kesilapan teknikal pada borang pencalonan. 

Persoalannya, mengapa Nancy secara tiba-tiba mahu mencabar Fuziah?. Menurut sumber, Nancy mendapat sokongan dari pihak atasan dan mampu menyaingi kehebatan Fuziah. 

Sebenarnya ramai pihak curiga dengan kekuatan Fuziah di Cabang Kuantan, lantaran begitu ramai Ahli Jawatankuasanya yang diterajang keluar akibat tidak sealiran dengannya. 

Fuziah dikatakan terlalu menurut proksinya dalam apa jua aktiviti sehingga meminggirkan mereka yang menaikkan nama dia suatu ketika dulu. 

Sebelum ini memang ada suara yang mahukan Fuziah dijatuhkan. Malah, pihak terbabit juga mendakwa nasib Fuziah diperingkat pusat juga "umpama telur dihujung tanduk". 

Dia terpaksa bersaing dengan calon muda bagi jawatan Naib Presiden PKR seperti Rafizi Ramli (Pengarah Strategi PKR) dan Shamsul Iskandar Md Akin (Mantan Ketua AMK). 

Harapannya juga tipis kerana hanya empat calon yang akan terpilih bagi jawatan Naib Presiden PKR selain perlu bersaing dengan Nurul Izzah, Surendran dan Mantan Naib Presiden PKR, Mustafa Kamil.

Terdapat sumber mendakwa, Fuziah kini dalam usaha untuk memprotes Nancy bagi membolehkan dirinya menang percuma seperti tahun terdahulu. 

Tarikh protes ialah pada 10 April, dan ternyata Fuziah GAGAL menggunakan segala macam cara untuk memastikan dia tidak dilawan oleh sesiapa. 

Inilah cara politik Fuziah sejak sekian lama. Umum masih ingat, semua kerusi kecuali Naib Ketua Cabang Kuantan telah dimenangi secara percuma tanpa ada apa-apa pertandingan. 

Fuziah dikatakan menghubungi satu persatu pemimpin berkenaan (yang bertanding) untuk menarik diri kerana beliau sudah ada "cai-cai" yang mahu dimenangkan ketika itu. 

Inilah gaya politik "Demokrasi" yang diamalkan oleh Fuziah. Maka itu, dia kini pasti berhadapan dengan laluan sukar apabila Nancy meneruskan hasrat untuk menentangnya dalam pemilihan kali ini. 

Apapun, kita tunggu dan lihat. Adakah Si Fuziah tu dalam bahaya kerana kumpulan yang ditendangnya sebelum ini akan memberi undi besar kepada Nancy. Jika itu berlaku, maka tipis la peluang SI Fuziah tu nak menang diperingkat Nasional!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Salam utk semua,
    Memanglah mereka tak sekuat mana. Ahli tak sebanyak mana dan keahlian tak teratur sebagaimana sepatutnya.
    Kemenangan calon Melayu PKR adalah atas belas ehsan pengundi kaum imigran cina yg mahu meruntun UMNO turun dari tampuk kepimpinan negara.
    Kini kaum yg memenangkan Fauziah mahu cabar kedudukannya dlm PKR, padan muka bersambut dgn rupa.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping