Jumaat, April 11, 2014


Heh!!! Memang lawak betul la Si Tian Chuak ni. Tau pulak dia nak marah tak tentu arah bila kena fitnah ye tak. Baru sikit, dia dah mula meroyan macam orang hilang akal.

Kalau selama hari ini dia menabur fitnah terhadap orang lain, tak de pulak dia nak berfikir panjang. Tak de pun dia nak fikir yang ianya mampu mengancam ketenteraman awam.

Mujur la Si Tian Chuak tu cuma disaman oleh sorang Mamat yang nak tunjuk bagus. Rasanya, kalau orang lain yang saman dia masa tu, mau termenung panjang dia dibuatnya.

Sebelum ni, dia dakwa isu pencerobohan Lahad Datu tu sebagai satu sandiwara yang sengaja diada - adakan oleh UMNO. Kononnya pencerobohan tu sengaja diwujudkan tanpa sebab.

Tuduhan yang dilemparkan oleh Si Tian Chuak tu jelas tidak berasas dan tidak bersandarkan pada bukti yang kukuh. Dia siap mengaku tak bersalah bila buat kenyataan tu.

Pada ketika tu, tak de pulak dia ambik kira pasal kententeraman awam. Tak de pulak dia terpikir mengenai pengorbanan anggota keselamatan Negara yang dah terkorban.

Sekarang baru la dia nak meroyan tak tentu arah dan marah bila Polis tak ambik tindakan? Baru dia sedar yang buat fitnah tanpa bukti ni hanya menyusahkan diri dia sendiri?

Itulah yang orang tua - tua selalu pesan. Jangan setakat pandai bercakap je. Penyudahnya nanti, bila kena batang hidung sendiri, tak de gunanya dia nak meroyan macam orang Gila menyalahkan orang itu ini!!! Sendiri cari penyakit, sendiri tanggung la woi!!!
KUALA LUMPUR - Polis DiRaja Malaysia (PDRM) digesa tidak bersikap "double standard" terhadap penyebaran mesej fitnah berbaur hasutan dan boleh mengancam ketenteraman awam yang cuba memburuk-burukkan pemimpin pembangkang.

Ahli Parlimen Batu, Chua Tian Chang menegaskan pasukan keselamatan itu perlu mengambil tindakan tegas dan pantas tanpa melihat latar belakang khususnya fahaman politik seseorang itu.

"Jika seorang pengguna Facebook yang menyebarkan gambar palsu yang mengaitkan isteri seorang menteri, diambil tindakan cepat, ditahan dan kemungkinan didakwa, mengapa tidak kes saya?


"Penyebaran ini (kes Tian) lebih serius kerana akan mewujudkan kemarahan masyarakat Islam dan ini perkara yang sangat sensitif dan kita harap polis tidak melengahkan masa, bertindak secepat mungkin," katanya kepada pemberita selepas membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Sentul, di sini, hari ini.
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Have you ever considered about addinjg a little biit more than just your articles?
    I mean, what you say is fundamental and everything.
    But thik about if you added some great images or videos to give your posts more, "pop"!
    Your content is excellent but with pic and video clips, this site
    could definitely be one of the very best in its field.
    Great blog!

    Feel free to surf to mmy weeb blog: comment pirater un compte facebook

    BalasPadam
  2. Heya i am for the first time here. I found this board and I
    in finding It really useful & it helped me out much.
    I am hoping to offer something again and help others like you aided me.


    my blog - norsk casinoguide

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping