Isnin, Mei 05, 2014


Hehehe!!! Tak habis meroyan lagi Si Apek Kit Siang ni rupanya. Ingatkan bila 'sparing partner' dia dah mati, maka dia pun mula menghitung hari dirumah.

Tapi, dasar komunis mana tau nak sedar diri beb. Biar kubur kata mari, rumah kata pergi pun dia masih lagi nak berbicara soal Politik. Memang sampai ke kubur dia ber-Politik.

Kali ni, kita tak payah tulis panjang - panjang. Korang baca kenyataan dibawah pun dah cukup memberi gambaran apa yang bermain dalam fikiran Si Apek Kit Siang ni.
PETALING JAYA: Pemimpin DAP, Lim Kit Siang membayangkan kemungkinan Pakatan Rakyat akan berpecah jika hudud menjadi satu isu besar.

"Jika hudud menjadi isu besar, Pakatan mungkin mengikut langkah seperti Barisan Alternatif," katanya di sini, Ahad.

Kit Siang yang juga Ahli Parlimen Gelang Patah, berkata jika situasi itu berlaku, ketiga-tiga parti dalam Pakatan Rakyat, sama ada DAP, PKR atau PAS boleh dianggap gagal.

Beliau berkata, desakan yang boleh membawa kepada perpecahan dalam Pakatan Rakyat berikutan ketidaksepafahaman berhubung pelaksanaan hudud tidak seharusnya dipandang ringan kerana isu ini semakin hangat dalam beberapa minggu sahaja.


"Pakatan tidak akan berterusan menafikan majoriti dua pertiga BN di Parlimen jika hudud adalah agenda utama pada Pilihan Raya Umum lalu," katanya.
Yang jelas, dia TAKUT kemungkinan orang Melayu Islam bersatu dan peluang untuk memerintah Negara ni akan hilang sekiranya perkara itu berlaku.

Tapi dari satu sudut, nampak seperti dia nak memberi kata dua kepada PAS supaya melupakan hasrat untuk membentangkan cadangan perlaksanaan Hukum Hudud tu.

Sekarang Si Apek Kit Siang tu dah bagi PAS dua pilihan. Batalkan cadangan untuk melaksanakan Hudud, atau Bubarkan Pakatan. Itu je pilihan yang diberikan.

Makanya, PAS perlu buat keputusan. Nak terus jadi Pak Angguk Saja demi memenuhi nafsu serakah DAPigs dan PKR atau tetap dengan pendirian mereka untuk laksanakan Hudud?

Realitinya, PAS jugak yang akan rugi jika terus kekal dalam Pakatan. Waima dapat memerintah Negara dan merampas kuasa sekali pun, belum tentu Hudud dapat dilaksanakan. Jadi, tak payah la diorang nak menipu diri sendiri!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Umno dan pas boleh bersatu.
    Parti terbesar melayu.
    Bersatu demi agama bangsa dan negara.
    Lupakan DAPig, dia adalah musuh islam yang paling nyata.

    BalasPadam
  2. Kalau PAS benar2 ingin memertabatkan Islam dan melaksanakan undang2 jenayah syariah di negara ini sudah tentu ia bersatu dgn UMNO. Jika tidak PAS hanya inginkan Pangkat dan Kekayaan dunia. Jangan lupa perpatah melayu berkata ''Bersatu kita teguh bercerai kita roboh".

    BalasPadam
  3. Ramalan si apek akan menjadi kenyataan.Kenapa: sebab parti si apek ada kuasa veto menentukan hala tuju PR.Kalau tak percaya.Lihat saja peranan DAP dlm menentukan menteri2 di Penang.PAS hanya diberi portfolio "sedang2 aja".Itu pun satu dua.aja.Lihat juga di Selangor.Khalid tak dpt sokongan DAP.Ahli DAP minta Khalid digantikan.DAP besar kuasanya.Maka jgn dipandang keran ramalan apek tu.Apek meramal berdasarkan pengalaman lepas.Maka hancurlah PR sejurus usul hudud dibentang di Dewan Rakyat oleh Hadi.Dan sejurus itu si peliwat pun masuk jel.DAP ketawalah.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping