Selasa, Mei 20, 2014


Hehehe!!! Kesian betul tengok perangai Si Apek Kit Siang yang dah tua bangka ni. Makin hari makin hilang akal dah dia dibuatnya. Nyanyuk mengalahkan Nik Aziz.

Baru baca kenyataan Tun Mahathir pun boleh buat dia meroyan tak tentu pasal. Itu menunjukkan yang dia terasa Pedas dalam kata - kata yang diluahkan oleh Tun. 

Maknanya, apa yang dinyatakan oleh Tun ni ada benarnya. Pencalonan Si Gundik Kit Siang tu dalam PRK Teluk Intan ni hanya sekadar kosmetik dan hiasan semata - mata. Jadi, baik dia mengaku je. Tak payah la nak meroyan tak tentu arah!!!
Tindakan DAP meletakkan calon Melayu pada pilihan raya kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan merupakan tindakan 'hiasan luaran' parti itu bagi mengaburi mata orang Melayu, kata bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

Beliau berkata, tidak mustahil ramai orang Melayu akan menyokong calon DAP itu kerana sejarah membuktikan orang Melayu mudah tertipu dengan tindakan seperti itu.

"Tindakan itu hanya hiasan luaran sahaja tiada harapan apa-apa (diletakkan kepada calon itu), kalau dia (calon itu) menang dia menanglah," katanya ketika ditemui pemberita di Melaka, hari ini.

Terdahulu, beliau berucap pada program Chancellor's Talk di Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM) yang turut dihadiri Yang Dipertua Negeri Melaka, Tun Mohd Khalil Yaakob; Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Idris Haron dan Naib Canselor UTeM, Prof Datuk Dr Ahmad Yusoff Hassan.

Dr Mahathir turut meluahkan kekecewaan apabila calon yang diletakkan DAP itu datang daripada keluarga yang menyokong perjuangan Umno sejak sekian lama.


"Kalau datang daripada keluarga pembangkang tidak jadi apa pasal sejak kecil diajar benci Umno. Kalau anak orang Umno depa tak cakap kat anak depa pasal apa Umno ni ada sejarah Umno semua, jadi bila dia besar dia bebaslah nak buat apa sahaja," katanya.
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Wah...Apek tua ni dendam tak bersudahan terhadap Tokoh Negara Tun Dr. Mahathir....maklumlah, Tun telah berkali kali menghalang agenda DAP.

    BalasPadam
  2. emak sofea, yammi protect habis anaknya dan katanya anaknya benar..tapi tak rosak aqidah apa yammy ooi..kalau aurat pun tak tahu, kalau nak bogel ke, nak teguk arak ke nak poya poya dengan jantan ke itu pilihan anak ko, tapi kalau tak paham aurat nak cakap pasal aurat tentu ada yang tak kena, aurat allah yang menentukan, dan ajar anak tu jangan cakap pasal ugama kalau mengaji quran pun tak habis,baca terjemah quran pun tak habis,..baca quran dan terjemahan untuk paham islam..
    pasal sejarah melayu, siapa yang melawan penjajah, macam mana pejuang melayu sebelum british. semasa zaman british sanggup terima pendatang patut di pahami, melayu terlampau mulia sanggup terima tetamu, sehinnga rumah berselerak dek tetamu pun tak pa..itu lah sikap melayu yang salah dan sudah terlambat untuk di perbetul. melayu patut ramai macam mat kilau, sikap melawan..atau sikap si jebat, patut melawan...tapi itu semua sejarah yang anak ko tak minat ambil tahu..

    BalasPadam
  3. Baca doa qunud nazilah...
    Hancur pakatan...
    Hancur Dap..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping