Khamis, Julai 24, 2014


Hehehe!!! Itu realitinya beb. Jangan pulak ada yang marah bila baca artikel ni sampai habis nanti. Apa yang pasti, diorang ni nak kejarkan duit je sebenarnya.

Maka sebab itulah diorang meroyan tak tentu arah bila tak dapat duit raya dan dividen dari Felda Global Venture seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri sebelum ini.

Jika sebelum ini, diorang jugak yang memandai - mandai nak ambik tindakan terhadap pihak Felda yang didakwa menipu dalam isu Kadar Perahan Gred (KPG). 

Pun tetap jugak dianggap sebagai Gila Dunia sebab masih tak tau nak bersyukur dengan apa yang diorang dapat selama hari ini. Macam - macam kelebihan yang telah diberikan.

Tapi masih jugak diorang nak ambik tindakan sedemikian dan mendakwa kononnya Felda menipu diorang melalui KPG tu. Diorang heret Felda ke mahkamah.

Itu pun selepas diorang termakan dengan hasutan yang dibuat oleh Si Mazlan Aliman tu. Yang diorang pun satu hal jugak Bodohnya. Nak sangat ikut Si Mazlan tu kenapa?

Selama hari ini, semua orang dah tau perangai Pemalas Si Mazlan Aliman tu. Dia bukannya nak tolong keluarga dia bekerja diladang. Setakat tau menghasut orang je menda jadahnya.

Jadi, disebabkan 'Terlalu Gilakan Dunia' tu la yang membuatkan peneroka - peneroka ni ambik tindakan membuat laporan Polis sebab tak dapat duit raya dan dividen FGV.
KUANTAN: Seramai 20 orang peneroka Felda seluruh Pahang hari ini tampil membuat laporan polis di ibu pejabat polis (IPD) di sini terhadap Felda berikutan keengganan agensi tersebut memberikan duit raya dan dividen Felda Global Ventures (FGV).


Mereka adalah sebahagian daripada peneroka yang menyaman Felda beramai-ramai dalam isu kadar perahan gred (KPG) dan lain-lain kepincangan kepada komuniti tersebut yang masih dalam perbicaraan di Mahkamah Tinggi Kuantan.
Soalnya, sebelum ni siapa yang dok pukul canang kata FGV tu tak mampu nak bawak keuntungan kepada peneroka? Siapa yang dok tuduh kata FGV ni akan rugi?

Sekarang, siapa pulak yang dok terhegeh - hegeh nak tuntut duit dari pihak FGV ni sambil membuat dakwaan kononnya mereka dinafikan hak oleh FGV?

Realitinya, apa yang dilakukan oleh puak - puak Peneroka tu diibaratkan sebagai sengaja menabur pasir dalam periuk nasik sendiri. Jadi, tak payah la diorang nak meroyan tak tentu arah dan menyalahkan orang lain pulak!!! Sendiri cari penyakit, sendiri tanggung la!!!
Categories:

3 ulasan:

  1. Mazlan Aliman PUKIMAK!

    BalasPadam
  2. Inilah dia otak2 sawit pengikut mazlan aliman

    BalasPadam
  3. Hah kelakornya bila si bijak pandai yang mengemut tetapi tahi tidak keluar, padan dengan muka hang.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping