Jumaat, Julai 11, 2014


Mak aih!!! Ini jenis dakwah menda kejadahnya pula sampai tahap sesuka hati dia je nak arah - arahkan orang sesuka hati ni? Dia ingat ahli PAS ni jenis tak de tanggungjawab ke?

Kot ye pun nak tunjuk yang dia ada kuasa, tak payah la sampai tahap nak keluarkan "Arahan" supaya diadakan solat hajat dan bacaan qunut nazilah tu.

Solat Hajat dan bacaan Qunut Nazilah ni perkara sunat yang amat digalakkan dikala umat Islam menghadapi kesukaran. Tapi tak pulak Islam keluarkan arahan kepada umatnya.

Jadi, apa kejadahnya pulak dia nak bagi arahan pada orang? Siapa dia nak keluarkan 'Arahan' sedemikian? Besar sangat ke dia nak orang semua ikut 'Arahan' dia?

Maka atas sebab itulah tajuk banner yang disiarkan dalam laman media Pemuda PAS Pusat tu mendapat kecaman dari pengunjungnya yang dilihat tidak sesuai digunakan.

Cukup setakat menggunakan ayat 'Menyeru' supaya ahli diperingkat akar umbi buat solat hajat dan baca qunut nazilah dalam solat fardhu sudah la.

Ini tidak. Ayat yang dia guna dalam banner tu pun nampak sangat seolah - olah dia anggap ahli PAS ni tak bertanggungjawab dan dia ada kuasa untuk keluarkan arahan tersebut. Takkan la bab itu pun dia tak tau!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping