Khamis, Julai 03, 2014


Hah!!! Kalau hari tu puak - puak Beruk dari BAR Council tu sibuk menyalak macam Anjing Gila bila Datuk Seri Najib ambik tindakan saman terhadap Malaysiakini.

Kononnya puak - puak Beruk dari BAR Council tu mendakwa tindakan Datuk Seri Najib tu membelakangkan Kebebasan Media dan menjejaskan Hak Asasi Manusia.

Mereka menuduh tindakan Datuk Seri Najib tu sebagai satu langkah untuk menutup mulut pihak tertentu dari menyebarkan Kebenaran kepada rakyat.

Nah!!! Sekarang, bila kes yang difailkan oleh Si Nurul Izzah tu terhadap Utusan Malaysia, kenapa puak - puak Beruk dari BAR Council tu hanya mendiamkan diri?

Kenapa pulak diorang tak berani nak buat dakwaan yang sama? Kenapa diorang tak tuduh Si Nurul Izzah tu cuba membelakangkan Kebebasan Media?

Kenapa pulak diorang tak dakwa kononnya Si Nurul Izzah tu cuba nak tutup mulut pihak Utusan dari menegakkan Kebenaran dan disebarkan kepada rakyat?

Nama je jadi Peguam. Tapi hakikatnya, tindakan diorang semuanya berat sebelah. Sepatutnya seorang peguam ni kerjanya ialah untuk menegakkan keADILan.

Tapi kalau dengan puak - puak Beruk dari BAR Council ni, keADILan bagi diorang ternyata berat sebelah. Jika ianya ada kaitan dengan puak - puak Pakatan Haramjadah tu, semuanya boleh. Kalau orang lain buat semua tak boleh. Kalau dah dasar Beruk ti, Beruk la jugak!!!
KUALA LUMPUR - Kes saman fitnah, Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar terhadap Ketua Pengarang Kumpulan Utusan, Datuk Aziz Ishak dan Utusan Melayu (Malaysia) Berhad akan diteruskan dengan perbicaraan selepas kedua-dua pihak tidak mencapai persetujuan untuk proses mediasi hari ini.

Peguam Datuk Mohd Hafarizam Harun yang mewakili Aziz dan Utusan ketika ditemui pemberita memaklumkan kedua-dua pihak bersetuju untuk perbicaraan, dan tarikh perbicaraan ditetapkan pada 21 dan 22 Ogos depan.

Proses mediasi itu dijalankan di dalam kamar di hadapan Hakim Mahkamah Tinggi Datuk Hasnah Mohamed Hashim yang turut dihadiri peguam Azhana Mohd Khairuddin yang mewakili Nurul Izzah. Prosiding mediasi itu turut dihadiri Nurul Izzah dan Aziz.

Pada 23 November 2012, Nurul Izzah selaku plaintif memfailkan saman itu dengan mendakwa Aziz dan Utusan, sebagai defendan pertama dan kedua, memutarbelitkan kenyataannya dalam forum mengenai kebebasan beragama untuk orang Melayu.


Menerusi pernyataan tuntutannya, Nurul Izzah yang juga Naib Presiden PKR, mendakwa empat artikel yang mengandungi perkataan fitnah terhadapnya itu diterbitkan akhbar Utusan Malaysia pada 5 dan 7 November 2012.    

2 ulasan:

  1. Mereka ni keturunan yahudi beruk, halau lah mereka ni di negara Cina, adakah mereka boleh bebas macam di Malaysia.Gunakan hak asasi maanusia utk menjatuh kan org lain. Saya sokong PM saman merosakini ajar sikit mereka ni.

    BalasPadam
  2. Eloklah tu. Adalah diharap peguam Utusan buktikan kehebatan melawan saman tersebut. Ikut hati (andaian) memang Nurul mempertikaikan kenapa orang Islam tidak berhak untuk murtad.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping