Rabu, Julai 23, 2014


Heh! Semenjak dua menjak ni, terasa respek pulak kat Si Khalid Ibrahim ni. Bukan la sebab dia bagus sangat. Tapi sebab cara dia menangani krisis cukup menarik.

Dikala pemimpin - pemimpin PKR tu dok sibuk menyalak sakan macam Anjing diluar pagar Pejabat SUK Negeri, Si Khalid ni boleh buat selamba badak je.

Orang dok sibuk suruh dia letak jawatan dan merancang nak menggugurkan dia dari kerusi Menteri Besar Selangor. Tapi Si Khalid ni saja je buat - buat bebal.

Sebelum ni pun dia dah banyak kali memalukan puak - puak Pakatan Haramjadah yang masih lagi mendesak supaya dia lepaskan jawatan. Kali ini pun tak de bezanya.

Si Khalid Ibrahim tu tetap jugak dengan pendirian untuk terus mengekalkan kedudukan dia sekarang demi menjaga kepentingan rakyat dan bukan kepentingan individu tertentu.

Dalam kenyataan media semalam, Si Khalid Ibrahim ni secara sinis menyindir usaha yang dilakukan oleh sesetengah pihak bagi memenuhi nafsu masing - masing.
“Sehingga proses tersebut berlaku dan selesai, saya akan terus menjalankan tugas sebagai menteri besar dengan penuh tanggungjawab, tekun dan amanah seperti yang telah diamanahkan oleh rakyat Selangor yang telah memilih saya melalui proses pemilihan yang sah,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.
Tak ketinggalan juga, sindiran yang dibuat oleh Si Khalid tu menggambarkan bahawa kepimpinan PKR, terutama Si Ketua Penipu tu tak tau adap.

Dalam bahasa lainnya, Si Khalid ni memberi gambaran bahawa tindakan Si Ketua Penipu tu hanya merupakan satu tindakan BIADAP terhadap pentadbiran Negeri.

Mana tidaknya. Pengumuman yang dibuat oleh Si Ketua Penipu tu hanya dibuat tanpa sebarang konsensus dari kalangan parti lain dalam Pakatan.

Malah, apa yang dilakukan oleh Si Ketua Penipu tu dilihat cuba membelakangi pihak istana yang bakal menjadi kata putus dalam isu berkaitan dengan kedudukan Menteri Besarnya.
“Negeri Selangor mempunyai tatacara pelantikan menteri besar secara tertib dan beradab seperti yang termaktub dalam Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri," katanya.
Heh! Apa yang nak diherankan sangat kalau Si Ketua Penipu tu tak tau adap dan tatacara undang - undang tubuh Negeri Selangor. Realitinya, Si Ketua Penipu tu pun sama je macam Si Khalid Samad tu. Diorang bukannya Anak Jati Selangor!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping