Ahad, Ogos 10, 2014


Mampu ke PAS nak jadi penyelesai masalah dalam PKR? Itu persoalan yang dibangkitkan tatkala membicarakan mengenai perkembangan terkini Politik di Selangor.

Dikala kemlut kepimpinan yang melanda PKR Selangor pada ketika ini, PAS dilihat masih berdiri teguh dibelakang dan menyokong Si Khalid Ibrahim tu kekal sebagai Menteri Besar.

Namun, adakah dengan sokongan tersebut mampu membuatkan semua kemelut yang melanda Pakatan pada hari ini dapat diselesaikan?

Jika dilihat dari satu sudut, wabak penyakit yang dibawa oleh puak - puak PKR tu sekarang ni bukan sahaja tertumpu di Selangor sahaja. Malah ianya menular ke seluruh Negara.

Dek kerana kemelut kepimpinan yang melanda Selangor tu punya pasal, Si Guan Eng tu dikhabarkan bakal mengambil tindakan saman terhadap Si Nasa Tantawai.

Semuanya kerana kenyataan yang dibuat oleh Nasa yang menyindir pemimpin Pakatan kerana takut nak berhadapan dengan Si Tokong DAPigs tu.

Satu lagi senario ialah mengenai tuduhan yang dibuat terhadap Hadi Awang sebelum ini. Pendedahan dibuat oleh Dr. Zuhdi membayangkan keadaan tersebut sedang berlaku.

Katanya, ada pihak yang sengaja mengatur serangan hendap untuk menyerang peribadi Hadi Awang secara terang - terangan bagi memalukan Presiden PAS tu.

Dia turut dikaitkan dengan isu kepentingan peribadi dalam membuat pendirian menyokong kepimpinan Rejim Pakatan Selangor yang diterajui oleh Khalid Ibrahim.

Tak cukup dengan itu, Si Hadi Awang tu juga turut disabitkan dengan saman fitnah yang difailkan oleh Bekas Calon PKR sebelum ini yang dilihat cuba mencemar nama baiknya.

Sehingga hari ini, tiada sebarang pun tindakan yang diambil oleh pihak kepimpinan PKR bagi menyelesaikan masalah tersebut. Sebaliknya, kes tersebut terus dibicarakan dimahkamah.

PKR juga dilihat masih enggan mengambil tindakan terhadap Bekas Calonnya itu. Maka, tak salah kiranya ada yang berpendapat, tindakan itu memang disengajakan.

Hakikatnya, PAS hari ini sudah terjebak dalam lobang taik yang sengaja dikorek oleh PKR bagi mewujudkan suasana yang huru hara di Negeri Selangor tu.

Itu pun belum kita cerita pasal penentangan yang datang dari kalangan pemimpin - pemimpin PAS terhadap pendirian yang dibuat oleh Hadi Awang.

Macam - macam spekulasi yang dibuat oleh mereka yang masih lagi konsisten menganggap ianya hanya sebagai satu pandangan peribadi semata - mata.

Jadi, bagaimana mungkin PAS mampu jadi jalan tengah bagi menyelesaikan konflik kepimpinan dalam Pakatan sekiranya parti diorang sendiri pun bertelagah? Tak payah la diorang pulak nak jadi Pencacai Pencuci taik PKR!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. kalau pandangan itu bertentangan ia dianggap pandangan peribadi tetapi kalau sehaluan ia dianggap pandangan parti. kalau begini lagaknya, tahaluf siayasi bakal berdepan laluan yang sukar dan berbagai haluan.

    contoh: bila majlis syurai sokong itu dan ini maka ia dianggap pandangan terpakai untuk PR tetapi kalau tidak sehaluan seperti dalam kes Khalid...pandangan majlis hanya terpakai untuk Pas saja.

    BalasPadam
  2. Memang PKR nak menunduk dan mengaibkan pas sebab tu bila bekas calon pkr saman hj. hadi al juburi dok senyap je langsung tak membantu tapi pas dan pencacainya gila kuasa maka dia tetap menyokong al juburi tu sampai mati. dapat pencacai pas berguking guling kat jalan raya dia anggap dia hebut. begitulah bodoh dan DAYUS nya pemimpin dan pencacai pas

    BalasPadam
  3. Pas memang bodoh

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping