Isnin, Ogos 11, 2014


Heh! Kebarangkalian untuk Khalid Ibrahim menyertai PAS bagi mengekalkan kedudukan sebagai Menteri Besar Selangor nampak gayanya semakin kuat kedengaran.

Nak pulak bila ada dikalangan pemimpin tertinggi PAS mula bukak mulut dan menyuarakan pendapat masing - masing mengenai perkara tersebut.

Ada orang kata, PAS hanya menangguk diair yang keruh sekiranya mereka mengambil tindakan sedemikian. Malah Si Unker Lim tu pun buat kenyataan yang hampir sama.

Puas la dia melolong macam Anjing menyalak bukit apabila perkara tersebut menjadi satu Polemik Politik sejak kebelakangan ini. Mula la Si Punah-Sihat DAPigs tu jadi tak keruan.

Dalam kenyataan yang dibuat semalam, Si Unker Lim tu mengutuk tindakan menarik Si Khalid Ibrahim tu menyertai PAS adalah satu langkah yang tak beretika. (KLIK SINI)

Itu kalau Si Khalid tu masuk PAS. Kalau Si Khalid tu menyatakan hasrat dia nak masuk DAPigs sejak dari awal, adakah ianya masih dianggap tidak beretika?

Pada ketika ini, Si Mat Syabun tu pun menyatakan secara terang - terangan, PAS sedia membuka pintu agar Khalid menyertai PAS. Dan isu itu akan dibincangkan.
"Itu (dakwaan Khalid mahu sertai PAS) kita akan bincangkan," katanya ketika ditemui pemberita.
Sekiranya perkara itu benar - benar berlaku dan PAS tetap dengan pendirian mereka sebelum ini untuk terus berdiri teguh dibelakang Khalid, meroyan la puak - puak PKR.

Dah tentu hasrat diorang nak gugurkan Si Khalid Ibrahim tu takkan menjadi kenyataan. Sebaliknya, Kerajaan Perpaduan diantara UMNO dan PAS mungkin boleh dibentuk.

Jika perkara itu berlaku, landskap Politik di Malaysia ni secara keseluruhannya akan berubah. Dah tentu ianya akan bertambah menarik dan menguntungkan sesetengah pihak. 

Terutama bagi umat Islam dan orang Melayu secara keseluruhannya. Maka, ternganga la puak - puak Chauvanist dari DAPigs dan PKR yang kuat Main Bontot tu untuk merampas kuasa!!! Diorang boleh simpan angan - angan diorang dalam TONG TAIK!!!
Categories: , ,

3 ulasan:

  1. Perlantik Mamat ni... dlm Kerajaan DAP Penang akan terancam... medical fees siapa nak tanggung beb... mestilah dia akan bangkang ... dan akan sokong Anwar... Dan lagi Syiah akan terselamat... kuat bertakiyah ..puak ni... silap silap dia dah atur Syiah + Liberal + Professional = Mat Sabu untuk goncang Hj Hadi... Pas yg asli.. bangkit dan sedarlah ..pertahankan Presiden Pas... Dan Presiden Pas perlu berani untuk memecat mereka ini agar Pas tidak di hijack... Dan Umno mestilah menolong agar akidah dan syariah ASWJ di selamatkan... jgn ambil kesempatan menghancurkan parti sesama Islam ASWJ.... Perhatikanlah saudara Islam ku sekelian...

    BalasPadam
  2. Mana beraninya Mat Sabu derhaka pada DAPig tu, setiap bulan tidakkah dia menerima elaun sejumlah RM20,000 kerana menjadi pengerusi Air Pulau Pinang?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping