Khamis, Ogos 07, 2014


Heh!!! Apa la malang sungguh nasib Si Timbalan Presiden PKR ni rupanya ye tak. Memang nampak sangat yang diri dia tak laku dan dipinggirkan oleh parti sendiri.

Pada asalnya nama Si Azmin tu yang menjadi sebutan dikalangan puak - puak Pemberontak diluar pagar Pejabat SUK Selangor untuk menggantikan Khalid.

Ianya berikutan konflik kepimpinan yang dicetuskan sebelum Pilihan Raya Umum yang lalu apabila Khalid Ibrahim dinafikan sebagai Pengerusi PKR Selangor.

Kedudukan Khalid telah digantikan oleh Azmin setelah penyokong - penyokong Azmin berjaya memburukkan imej serta mencemar kredibiliti Khalid sebelum ini.

Apa yang pasti, kebanyakan pemimpin PKR Selangor sebelum ini dilihat berdiri teguh dibelakang Azmin dan terus menyokong agar Timbalan Presiden parti itu menjadi MB.

Namun semuanya berubah apabila Si Ketua Penipu tu sendiri buat pengumuman untuk mencalonkan isteriya sendiri sebagai Menteri Besar Selangor baru - baru ini.

Maka bermula la satu lagi episod malang dalam karier Politik Si Azmin selepas permohonan dia untuk bertanding sebagai Presiden PKR ditolak oleh Si Ketua Penipu tu sebelum ini.

Alasan yang diberikan oleh Si Ketua Penipu tu untuk tidak menamakan Azmin sebagai calon pengganti Khalid adalah kerana kedudukannya lebih rendah dari Wan Azizah.

Nasib Si Azmin tu bertambah malang apabila dia telah dimalukan oleh salah seorang penyokong tegar dia dalam satu sidang media yang diadakan hari ini.

Sidang media yang dibuat oleh Si Mak Lampir Zuraidah menjadi kecoh seketika apabila kenyataan bertulis yang diedarkan bertentangan dengan apa yang diluahkan.

Biarpun kenyataan bertulis itu telah dinafikan, namun masih ada lagi pihak yang agak skeptikal dengan tindakan Si Mak Lampir tu berkaitan dengan isu tersebut.

Ada yang beranggapan, kenyataan bertulis tu sengaja dibuat dan diedarkan dalam sidang media tersebut untuk menguji sejauh mana kesetiaan Si Mak Lampir tu terhadap Azmin.

Ada juga yang buat kesimpulan menyatakan kenyataan media bertulis itu adalah keputusan bersama yang dipersetujui oleh MPN Selangor sebelum sidang media tersebut.

Tetapi ianya berubah apabila sidang media tersebut dimulakan kerana takut dikenakan tindakan disiplin sebab membelakangi keputusan yang telah dibuat sebelum ini.

Kesimpulan mudahnya, Si Azmin tu jugak yang dimalukan kerana Si Mak Lampir tu sendiri pun tak berani nak memperjuangkan nama dia untuk menjadi calon menggantikan Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor sebab dia memang TAK LAYAK!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping