Ahad, Ogos 31, 2014


Heh! Heran jugak bila masih ada pihak yang anggap Si Nenek Kipas ni layak untuk menjadi seorang Menteri Besar Selangor. Buat kenyataan Merdeka pun RETORIK belaka.

Bagi Si Nenek Kipas yang berangan nak jadi Menteri Besar tu, erti Kemerdekaan yang sebenar adalah Kebebasan Jiwa dan Hati. Tapi adakah dia sendiri dah Merdeka?

Adakah dia sendiri dah mencapai Kebebasan Jiwa dan Hati sendiri serta tidak bergantung kepada orang lain dalam kehidupan sehariannya?

Jika dilihat selama hari ini, Si Nenek Kipas tu lebih banyak bergantung harap kepada Si Ketua Penipu tu untuk membuat sebarang tindakan.

Malah, penjelasan lanjut yang diberikan mengenai erti Kemerdekaan juga boleh dianggap cukup RETORIK dan masih boleh dipertikaikan secara terbuka.

Bagi Si Nenek Kipas tu, perjuangan Pakatan hari ini adalah untuk membebaskan rakyat dari tekanan ekonomi dan kebebasan dalam fahaman serta kepercayaan mereka.

Dalam erti kata lainnya, Si Nenek Kipas ni nak seluruh rakyat di Malaysia ni bebas memilih kepercayaan mereka sendiri tanpa sebarang sekatan dan halangan dari pihak lain.

Selain itu, Si Nenek Kipas ni juga turut menyatakan bahawa Pakatan memperjuangkan "nilai moral yang tinggi dan mengamalkan akhlak yang mulia".

Rasanya, jika itu maksud erti Kemerdekaan bagi Si Nenek Kipas tu, maka dia perlu tengok balik dalam keluarga dia sendiri. Adakah mereka mempunyai "Moral yang tinggi"?

Adakah anak - anak dia sendiri memiliki akhlak yang mulia? Mungkin bagi Si Nenek Kipas tu, tindakan fitnah yang dilakukan oleh anak sulung dia tu satu tindakan berakhlak mulia.

Mungkin bagi dia tindakan menabur fitnah terhadap orang lain untuk memenangi Pilihan Raya Umum yang lalu merupakan satu tindakan Moral yang tinggi. Jika itu pemahaman mengenai Merdeka yang dimaksudkan, alamat jahanam la Negara dibuatnya!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Blogger Bewak...

    BalasPadam
    Balasan
    1. yang bewok tu mu lah....sebab bewok berahi kepade bangkai dan benda2 busuk...

      Padam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping