Sabtu, Ogos 23, 2014


Heh! Tak sangka. Dalam diam - diam Si Mak Lampir Zuraidah tu masih lagi menaruh harapan gara Si Azmin Ali tu dicalonkan sebagai Menteri Besar Selangor.

Perkara itu dinyata secara tak sengaja apabila dia menyebut kemungkinan bahawa PKR akan menamakan calon lain sekiranya nama Wan Azizah ditolak.

Kenyataan Si Mak Lampir tu dalam Kongres PKR hari ini sekali gus memalukan parti yang sebelum ini bertegas untuk tidak menamakan calon lain selain dari Wan Azizah.
"Jika Sultan betul tolak (Wan Azizah) kita gantikan calon kedua. Apa yang susahnya? Tidak jadi isu," katanya ketika ucapan penggulungan Kongres Wanita PKR di Stadium Malawati, Shah Alam petang tadi.
Maka secara tak lansung, Si Mak Lampir tu telah memalukan Siputdin Nasution yang sebelum ini dilihat tetap tegas dengan keputusan yang telah dibuat parti.

Semua orang tau yang Si Siputdin memang berbulu dengan Azmin kerana dianggap sebagai pencetus kepada kemelut kepimpinan yang melanda PKR pada ketika ini.

Atas sebab itulah Si Siputdin ni menawarkan diri untuk bertanding bagi merebut jawatan Timbalan Presiden dalam sesi pemilihan parti tersebut sebelum ini.

Dalam kenyataan yang sama, Si Mak Lampir tu juga menolak kemungkinan berlakunya Pilihan Raya Negeri kerana menganggap ianya sebagai satu tindakan yang mengarut.
"Isu bubar DUN untuk mengadakan PRN tidak mungkin dan satu perkara yang merepek serta tidak mengikut perlembagaan. Malah akan memalukan rakyat negeri dan akan mendatangkan kemarahan rakyat," ujarnya.
Heh! Tau pulak kalau Pilihan Raya Negeri tu diadakan ianya akan menyusahkan rakyat. Yang diorang buat sekarang ni, menghuru - harakan Negeri, bukan tindakan mengarut?

Bukan ke perangai Haramjadah yang ditonjolkan PKR sejak kebelakangan ini juga boleh dianggap sebagai satu tindakan yang menyusahkan rakyat?

Tidakkah tindakan yang diorang buat sejak setahun yang lalu membangkitkan kemarahan dikalangan rakyat terutama di Negeri Selangor itu sendiri?

Bila bercakap dengan orang yang penuh dengan RETORIK dan mempunyai sikap MUNAFIK memang macam ni la gayanya. Cakap sepatah yang keluar semuanya taik belaka!!! Hancingnya sampai seluruh dunia boleh bau!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Kalau dlm UMNO/BN kita menganggap KJ sebagai si Kitol, siapa agaknya si Kitol dlm PKR?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping