Isnin, Ogos 18, 2014

PAS Selangor berpendirian menunggu keputusan Sultan Selangor berhubung isu pelantikan Menteri Besar walaupun akur dengan keputusan yang dibuat oleh PAS Pusat semalam

AJK PAS Pusat semalam mencadangkan nama Presiden PKR, Wan Azizah dan Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali sebagai pengganti kepada Khalid Ibrahim.

Timbalan Pesuruhjaya 1 PAS Selangor menegaskan, penolakan terhadap Wan Azizah sebelum ini adalah kerana pencalonan beliau tidak mendapat perkenan Sultan.

Pun begitu, beliau menegaskan isu ini tetap tidak akan menjadi penghalang bagi mereka menjalankan tugas seperti yang telah ditetapkan parti.
"Pas Selangor tidak setuju dengan Wan Azizah sebelum ini kerana pencalonan beliau tidak diperkenan oleh Sultan Sharafuddin Idris Shah.

"Tetapi semalam Pas Pusat sudah mencalonkan nama beliau dan Azmin Ali, jadi kami akan akur dengan keputusan itu," katanya ketika ditemui pemberita di lobi bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor (SUK) di sini hari ini.
Empat Exco Pas termasuk dirinya sendiri akan tetap menganggotai Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri diterajui Abdul Khalid sehingga Menteri Besar yang baharu dilantik.

Dalam satu kenyataan lain, PAS Pusat tetap juga dengan pendirian yang dibuat semalam iaitu menamakan Azmin sebagai calon alternatif kepada pengganti Khalid.

Ianya dibuat setelah Pakatan Haramjadah tu menolak cadangan PAS dalam mesyuarat Majlis Presiden Pakatan (MPP) sebelum ini. Malah Azmin juga dilaporkan menarik diri.

Namun, jelas Hadi Awang, ianya terpulang kepada perkenan Tuanku Sultan Selangor sama ada mahu menerima cadangan yang dikemukakan atau pun tidak.

Nampak gayanya, disebalik keakuran PAS, diorang masih lagi menolak cadangan PKR untuk menamakan Wan Azizah sebagai calon tunggal sebagai Menteri Besar Selangor.

Secara tak lansung, tindakan yang dilakukan PAS tu merupakan satu sindiran terhadap Si Ketua Penipu tu yang memang suka mengamalkan Nepotisme dalam Politik.

Tapi, orang jenis macam Si Ketua Penipu tu bukannya ada kemaluan diri. Dah lama dah kemaluan dia hilang. Maka, tak payah la PAS nak sindiri dengan cara macam tu. Bukannya dia peduli sangat kalau orang nak sindiri dia. Yang penting dia dapat kuasa. Itu je!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping