Rabu, Ogos 20, 2014


Itu persoalan yang dibangkitkan bila membaca sebahagian dari pendapat yang diluahkan orang bila bercerita pasal artikel dalam laman blog Tun Mahathir sebelum ini.

Komen yang diberikan oleh sesetengah pemimpin tu dilihat agak keterlaluan dan tidak sewajarnya dibuat oleh mereka. Nak pulak bagi mereka yang ada diatas pagar.

Walaupun teguran yang dibuat oleh Tun dalam artikelnya sebelum ini agak "keras" tapi perlu ke sampai dibidas seolah - olah Tun tidak menghormati pemimpin semasa?

Bila baca komen seorang pemimpin tu, menunjukkan seolah - olah apa yang dibuat oleh Tun tu merupakan satu dosa besar sehingga nak dihukum sedemikian rupa.

Perlu ke pemimpin tu keluarkan kenyataan dan mendesak agar Tun menghormati pemimpin sedia ada? Maksum sangat ke orang yang ditegur oleh Tun tu?

Rasanya, YAB Perdana Menteri sendiri pun seorang yang berjiwa besar dan boleh terima teguran yang dibuat oleh Tun tu dengan hati yang terbuka.

Teguran Tun tu pulak dibuat secara menyeluruh dan ianya bukan bersifat peribadi. Bermakna, Tun tidak ada "Personal Vandeta" terhadap YAB Perdana Menteri.

Sudah pasti Tun ada rasional dia sendiri untuk buat teguran tersebut. Dan bagi pihak Perdana Menteri, dia pun dah tentu - tentu ada sebabnya yang tersendiri.

Tapi bagi pemimpin tersebut, dia anggap seolah - olah teguran Tun tu tidak menghormati tindakan yang dilakukan oleh Perdana Menteri. Seolah - olah Tun ada dendam terhadap PM.

Komen yang dibuat oleh pemimpin sorang tu dilihat seperti melangkaui sifat YAB Perdana Menteri sendiri. PM pun boleh terima teguran terbuka, kenapa dia pulak yang lebih - lebih?

Secara tak lansung, komen yang diberikan oleh pemimpin tu menunjukkan sifat peribadi dia sendiri. Kot ye pun dia nak sokong PM, jangan sampai buat orang menyampah pada dia.

Ramai lagi rakyat di Malaysia ni yang sayangkan Perdana Menteri. Tapi tak de pulak sampai tahap nak menghukum Tun dengan melabelkan dia tak hormat pada PM. Kot ye pun nak 'Back-up' bos sendiri, jangan la sampai memalukan diri depan orang ramai!!!
Categories: ,

7 ulasan:

  1. Masalahnya bukan saja Najib marah malah Rosmah lagi marah sebab itu Najib mengarahkan/membayar cybertroopers UMNO untuk membela Najib.

    BalasPadam
  2. PM adalah Perdana Menteri Yang Sangat Gigantic, komen lah, betulkan lah, perbaikilah beliau adalah manusia Yang sangat suka berkhidmat untuk MALAYSIA, ala yang lain -lain tu nak tunjuk HERO je..cubalah lah sesekali pandang dari atas atau Aerial Look bagaimanakah rupanya pergerakan NAJIB ni dimanakan Queennya , dimana kah Castlenya, dan dimanakah semua buah caturnya berada. so tak payahlah merasakan diri kamu itu berada dalam permainan dam Caturnya.. ini bukan dam Haji... es..se ...es malulah itu pun rakyat nak bagi tau.. releklah Tun Mahadir baru tegur sikit...yang lain pulak kena karan.. apa ni..

    BalasPadam
  3. Zahid - dah dkt PAU katakan.. mcm thn
    lepas jugaklah.. berapi wooii
    Hishamudin - tin kosong memang kuat bunyi

    BalasPadam
  4. kalu nak sentap..pg ddk dlm gua n buat kerajaan sndri
    asal kena tegur nak sentap..ape pnya org kalu x blh kena tegur?
    kawan ngan monyet lah

    BalasPadam
  5. PM TSN boleh terima semua teguran bkan TUN sahaja, yg lain pun PM terima cuma Si Pengampu yg tak jujur aje yg lebeh sgt maklumlah penyokong yg ingin laba macam tulah sikapnya.

    BalasPadam
  6. Terimalah teguran...
    Bukan kena maki hamun pun

    BalasPadam
  7. Hari ini Awang Selamatpun macam marah juga.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping